Ban ve game 90s! Talk about 90s game on-offline!

写真付きで日記や趣味を書くならgooブログ

スーパーマリオシリーズ

2018-01-03 15:19:59 | game offline
Anyone here was born in 1990s??? Raise your hand!
Me first ^^
I was born in 1994, so game-offline was used to be my life. After learning time, I was always play game-offline for fun.
One of the most favourite games is Super Mario (yep I know)

I know this is the favourite game of almost guys have the same age like me.
Below is the main characters:

But now there is no more game-offline, but recently there is trend of game-online, although I miss Mario so much we have to move on :ラテール RMT

Street Fighter II

2017-11-01 16:08:06 | game offline
Street Fighter II: The World Warrior[a] is a competitive fighting game originally released for the arcades in 1991. It is the second entry in the Street Fighter series and the arcade sequel to the original Street Fighter released in 1987. It is Capcom's fourteenth title that runs on the CP System arcade hardware. Street Fighter II improves upon the many concepts introduced in the first game, including the use of command-based special moves and a six-button configuration, while offering players a selection of multiple playable characters, each with their own unique fighting style, and introducing a combo system and competitive multiplayer combat between two players.

The success of Street Fighter II is credited with starting the fighting-game boom during the 1990s which inspired other game developers to produce their own fighting-game franchises, popularizing the genre, and setting off a renaissance for the arcade game industry in the early 1990s.[3] The game is widely considered among critics to be one of the greatest fighting games as well as one of the greatest video games ever made. It was then ported to the Super Nintendo Entertainment System platform, for which it became a long-lasting system-seller.[4] Its success led to a subseries of updated versions (see below), each offering additional features and characters over previous versions, as well as several home versions.

By 1994, the game had been played by at least 25 million people in the United States, at home and in arcades.[5] The video game console ports sold more than 14 million copies worldwide;[6] the Super NES port of the original game sold 6.3 million units,[7] making it Capcom's best-selling single consumer game software until 2013 (when it was surpassed by Resident Evil 5)[8] and remaining their best-selling game software on a single platform through to the present day.[7] Adjusted for inflation, all versions of Street Fighter II are estimated to have exceeded $10 billion in gross revenue, making it one of the highest-grossing video games of all time.


【ヒャダイン】「スーパーマリオ オデッセイ」に見る,“マリオ的正義”

2017-10-09 17:07:40 | game offline
第59回「『スーパーマリオ オデッセイ』に見る,“マリオ的正義”」

 ども。先日,東京ビッグサイトで行われた「RAGE vol.5」内の「スーパーマリオ オデッセイ」(以下,オデッセイ)ステージに,MCとして参加させていただきました。任天堂の元倉健太ディレクター,そしてでんぱ組.incの夢眠ねむちゃんと成瀬瑛美さんと一緒でした。ステージに登壇するにあたり,事前に楽屋で体験版をプレイさせていただけたんですよ。


 オデッセイは3Dタイプのマリオシリーズ最新作なんですが,箱庭ものとしてはなんと15年ぶりとのこと。なんとも“満を持して”感があります。マリオがとにかく自由自在にステージを探索できるのは,非常に今っぽいなーと最初に感じました。
 体験できたのは「砂の国」と「都市の国」だったのですが,都市の国はニューヨークっぽい世界になっていて,リアルに描かれた街並みにはタクシーが走っていたり,リアルな頭身の人間が歩いていたりします。その中をいつものマリオが駆け抜けていくというあたりに,ちょっとした違和感があるようで,だけどなぜかしらものすごい違和感があるってわけでもないんですよね。現実の世界に,非現実の象徴であるマリオが存在しているかのように見えているはずなのに。
 これはやはり,マリオがこの何十年で築き上げてきた存在感だったり,ブランドイメージだったりが大きいのかもしれません。

【ヒャダイン】「スーパーマリオ オデッセイ」に見る,“マリオ的正義”

 で,今回マリオは何をするかというと……。例の如くクッパがピーチ姫をさらい,クッパとピーチ姫の挙式(クッパとピーチがウエディングスーツとドレスなのですが,意外にお似合いです)を阻止すべくいろんな国を冒険していくという,まさに「オデッセイ」。言葉の意味どおりの,長い冒険です。


 基本的な3Dマリオのアクションはもちろんのこと,今回は「キャッピー」という帽子を投げての帽子攻撃が可能なんです。さらに,キャッピーを敵や物に投げつることでマリオがその相手に乗り移るという,新アクション「キャプチャー」も可能になっています。キラーになって空を飛んだり,ハンマーブロスになってハンマーをぶん投げたりと,その自由度はかなり高いです。
 “創意工夫でなんとかやる”要素も充実していて,越えられない壁があったとしても帽子のキャッピーを踏み台にしてハイジャンプしたり,思いもつかないものにキャッピーを投げて乗り移ってクリアしたりと,たくさんの手段がゲーム内に用意されているのも,嬉しいところです。

 で,今回強く思ったの,僕が思うところの“マリオ的正義”が色濃く見えてとても好感を持てたということです。失礼ながら元倉さんに年齢をうかがったところ,41歳とのことで,まさにマリオで遊んで育ってきた世代。セカンドジェネレーションですよね。
 以前もこの連載で書きましたが(関連記事),任天堂のゲームで育った世代にとってマリオは思春期そのもの。反抗期を迎えているゲーマーも多いと思います。一方,元倉さん達はマリオに育てられた恩返しをするかのように,“マリオ的正義”に溢れた愛情たっぷりの作品を創っているわけです。

 これも僕が勝手に思っているところなんですが,まずポイントとなるのは残虐性の徹底的な排除ですよね。なんでもできちゃうゲームって,モブにひどいことだってできるケースも多々あるじゃないですか。しかし今回は街を歩く人の頭に乗ったら,なんと連続マリオジャンプできるんですよ! ポインポインって。傷つけることは何もない。
 きっとマリオには体重という概念がないんだな。妖精みたいなもんだ。高いところから飛び降りてもちょっと足がじーーーんとするくらいでノーダメージ。敵にやられると,ペナルティとして衣装を買ったりするときに使えるコインが無くなっちゃうので,これはこれで悲しいんですが,残機がなくなるという不安は存在しないんです。
 少し過保護かもしれませんが,僕はこれを“マリオ的正義”と言いたいなー。どんなにファミリー向けのゲームであったとしても最近,とくにオンラインに潜れるやつは殺伐としちゃうことがありますよね。“マリオ的正義”と“殺伐”には反対語ぐらいの距離があると僕は思っていて,オデッセイからも殺伐要素が排除されていように感じました。

【ヒャダイン】「スーパーマリオ オデッセイ」に見る,“マリオ的正義”

 そして3音+1ノイズで構成されていた「スーパーマリオブラザーズ」から,連綿と引き継がれるBGMのオシャレさ! 今回は歌ものがあったりして,なかなか小粋でございます。「大合奏! バンドブラザーズ」シリーズも任天堂のゲームなわけで,ゲームによる知育じゃないけれど,任天堂はゲームを通じてプレイヤーの音楽的素養を上げようというミッションを自らに課しているんじゃないかな? とすら,毎回思います。
 音楽偏差値が高く,しかもどきどきわくわくする音楽がてんこ盛り。これも“マリオ的正義”の一つの形なのでしょう。

 マリオという存在が“正義”として揺るぎないものになって,任天堂の中に存在する。これはもしかしたら,どこかで任天堂の足を引っ張ってしまうこともあるかもしれません。ちょっと悪ぶりたい時もあるのに,名家に生まれちゃったばっかりにお堅いイメージで見られてしまい,自分もその枠から抜け出せない,みたいな。
 もっとも,“正義”じゃないマリオは需要もないだろうし,多分未来永劫ずっとこのスタンスであり続けるんだと思います。それを苦々しく思う反抗期ゲーマーもいるだろうし,任天堂の幅を狭めているという考えの方もいるかもしれません。
 でも,この生き馬の目を抜くゲーム業界,移り変わりの激しいキャラクタービジネスの世界で,安定して正義でいられるヒゲ男と共に人生を歩んでいくのも,けっこう楽しいことなんじゃないでしょうか。
 僕も子供ができたら情操教育としてマリオをプレイさせるだろうなあ。あ,子供いなかった。嫁いなかった。彼女いなかった。つらい。なんかつらくなってきた!! 「マリオカート8 デラックス」やろっと。





【レポート】『PUBG』オフラインイベントが熱狂!―プレミア“ドン勝Tシャツ”は誰のものに?

2017-09-22 13:51:18 | game offline
9月18日、東京ビッグサイトにて開催されたe-Sportsイベント「RAGE Vol.5 with シャドバフェス」のサブイベントとして、『PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS(PUBG)』のオフラインイベント「出張版 PUBG PARK PUBG ×RAGE」が行われました。このイベントのカスタムマッチに参加して、見事優勝すると“ドン勝”の文字があしらわれたオリジナルTシャツが貰える事もあり、100名以上のイベント参加希望者が、抽選チケットを手に取ろうと長蛇の列を成していました。今回は、そんなイベントの様子をお届けします。
「出張版 PUBG PARK PUBG ×RAGE」は、OPENREC.tvにて放送中の『PUBG』を題材にした視聴者参加型ゲーム番組「PUBG PARK」のオフラインイベント。同番組では、OPENREC.tvのオフィシャルストリーマーや一般参加者がドン勝をゲットするために、バトルロイヤルを繰り広げる光景が俯瞰的に楽しめます。

Top 5 Super Mario Games

2017-08-25 17:52:33 | game offline
He's been harassing apes, crushing innocent turtles and doing shrooms for over thirty years now, and all the while the most he's gotten from his girlfriend is a couple kisses and a whole ton of cake. I am of course referring to Mario, Nintendo's mustachioed plumber mascot.

Over the years there have been more Mario games than can be counted. Many of them have been industry-defining masterpieces while others have been Mario Teaches Typing.

It's a daunting task to try to rank the top ten Mario games but I am going to attempt it anyway. To be clear, I am ranking the top ten platforming entries into the series, meaning the party, kart, sports and RPG games will not be considered (even though Super Mario RPG is one of the greatest games ever made).

5. Super Mario Bros.


The game that saved an entire industry. I don't even think that statement is hyperbole. Super Mario Bros. was such a huge revelation for home console gaming. No other game had managed to pull off side scrolling action with quite the same finesse as Shigeru Miyamoto's masterpiece. From the instantly memorable music on stage 1-1 to the iconic sound effects of gathering coins and drawing via a super mushroom to the near-perfect gameplay, it is little wonder that this game has gone down in history as one of the greatest ever made.

4. Super Mario Galaxy

By the time Nintendo was preparing their revolutionary (at least at the time) Wii console, many in the gaming world were wondering if the Mario formula was growing a bit stale. After all, the series was 20 years old and the plumber was still koopa-stomping his way to Bowser's lair in order to rescue Princess Toadstool with very little change to the formula.

Enter Super Mario Galaxy a game that gave the series a much-needed boost in original gameplay.

By presenting Mario with some interesting gravity-bending physics, a whole new universe of platforming possibilities opened up.

The gameplay was so impressive it served as the inspiration for one of Christopher Nolan's most iconic movie scenes.*

The environments set space also looked gorgeous and whimsical. Mario in space sounded crazy when it was first announced, but the end result was a game with awe-inspiring vistas.

Power ups, which were missing in Super Mario Sunshine, also made their triumphant return, bringing a bit of classic Mario elements to balance out all the new mechanics of Galaxy.

*Bull$%&@

3. Super Mario 64

I can still remember the first time I played a Nintendo 64, despite the fact that I was only seven when I did.

It was in a Blockbuster Video store.

This was back when Blockbuster was the Mecca for awesomeness.

I remember they had a Nintendo 64 with Super Mario 64 in a demo booth. After waiting patiently while other kids gave the game a shot, I took the controller in my hand and, after fidgeting around, trying to figure out how to actually hold the controller, I stepped into a new world.

The first thing I did was jump into a giant picture of bob-ombs which transported me to, what was at the time, a mind-blowingly huge world. Movement with the analog stick felt so good; I couldn't believe how easy it was to control Mario in 3D. The first time I made Mario do a triple front-flip I felt like leaping up for joy myself.

My five minutes with the game were over far too soon. But I vowed from that moment forward I would wear down my mom's resistance and I would get a Nintendo 64 with Super Mario 64. Of course it would take two years to finally convince her to let Santa bring me an N64, but the wait was well worth it.

Describing the magic I felt when I first played this game is the best way I can describe why it deserves to be number three on my list. It was just the perfect transition for Mario, which is saying something since 3D platforming really was unexplored waters for Nintendo

2. Super Mario Bros. 3

Word's cannot express how hard it was to decide whether or not this game should be the best or second best on this list.

This game was the first true sequel to Super Mario Bros since the Japanese Super Mario Bros. 2 was basically a level-pack for the original game and the American Super Mario Bros. 2 was a drastic change to the formula that made the original the classic it was.

Super Mario Bros. 3 introduced us to so much that has since become commonplace in Mario games: thwomps, bob-mobs, boos, a less linear level-progression, and multiple new power-ups. More importantly, the game happens to be one of if not the most fun, most replayable games to be released on the NES.

1. Super Mario World

Could the 90s Kid really crown any other Mario game as champion of them all?

Super Mario World feels like a Disney cartoon short from the 30s and 40s. This is likely due to the bright, crisp colors available to the developers via the improved capabilities of the SNES.

In addition to the improved graphics, the game also boasted some impressive sound design. From the music that plays during the first stage to the iconic sound of the feather power-up, the game is as much a treat for the ears as it is for the eyes.

Of course a game can look and sound beautiful, but its still a turd pile if the gameplay is substandard. Fortunately Super Mario World took every thing great about Mario and made it even better. The level design was taken up a notch from the already near-perfect design found in Super Mario Bros. 3, with multiple levels containing secret exits. The gameplay also strikes a perfect balance between challenging and accessibility, achieving something that Nintendo does so incredibly when they are at their best: games that are as much fun for a 30-year-old as they are for a five-year-old.

You should maybe follow me on Facebook and Twitter. All the cool kids are doing it. And if history has taught us anything, it's that the cool kids always make the best decisions.

Wanna tell me how much you love/hate/love-hate me? Send an e-mail way at theninetieskid25@gmail.com