すがわらギター&ウクレレ教室(マリア・デュオ クラブ)

MusicArt Society JAPAN
ネパールの恵まれない子供達に音楽的な支援をしています。

バビンの場合

2017年07月14日 | MusicArt Society JAP
マリア・デュオ音楽院には、バビン というとても笑顔が素敵な明るい男の子がいます。
今年18歳になりましたが、4年前からここで熱心にギターを学んでいます。
時々はスカイプでもレッスンをしますが、本当に熱心で、素直で教えがいがある子です。
今では・マリア・デュオ音楽院のアシスタントで先生をやるようになりました。

ネパールのマリア・デュオ音楽院の子たちはそれぞれに複雑な家庭の事情を抱えていますが、

彼の家庭の事情を聞きました。


バビン・がルティは貧しい家庭の出身です。彼はとても真面目に献身的に練習しています。
彼が幼少の頃に父親は家を出ました。そして他の女性と再婚して、彼の母親と3人の子供を捨てました。
彼の母親にとっては、3人の子供の養育は非常に厳しいことでした。
彼らは、カトマンズから300キロ離れたマカワンプールに住んでいました。
それはとても厳しいところだったので、彼女は、働き稼ぐために引っ越すことを決意しました。

彼女は、兄弟の助けで、カトマンズに仕事を見つけました。彼女はメイドとして働き始めました。
そのお金で子供達を食べさせることはできましたが、それでも十分ではありませんでした。
それで、建築現場での仕事を見つけ、コンクリート、ブロック、砂、セメントなどを運ぶ仕事に従事しました。
女性にとって、ほんのわずかの賃金で、このような仕事は非常な重労働でしたが、それ以外に道はありませんでした。

4年前にバビンは友人から、MusicArt Societyのことを知り、クラシックギターを習いたくてたまらなくなりました。
そこは 無料でレッスン してくれるので、通い始めました。
時の経過とともに、彼は熱心に練習と勉強に明け暮れ上達しました。彼は楽器を持っていなかったので、毎日MusicArt Societyに通いました。

そしてメイメキ上達して、先生のアシスタントを務めるまでになりました。
彼は今、恵まれない子供達の施設でも教えています。そして音楽によって彼らの未来を変えられるようにと願っています。

バビンは言いました。
彼のお母さんにもっと良い暮らしをしてほしい。そのような重労働から早く引退させてあげたい。
彼女は未だにそこで働いています。

彼の母親だけでなく、もっと多くの恵まれない母親たちを、その子供達を音楽によって救い上げ、良い生活に導いてあげたいと思っています。
たくさんの孤児たち、貧しい子たち、体が不自由な子たちの生活を、音楽によって変えてあげたいと切望しています。

彼はこの「クラシックギター・オーケストラ」にその明るい希望の光を見ています。


Babin Gharti is a boy from underprivileged family.
He is very dedicated and honesty in his every work.
His father left his family when he was very small. His father got married with another woman and left his mother with 3 children.

It was very difficult time for his mother to look after three children and feed them.
They used to live in Makawanpur district 300 kilometers far from Kathmandu valley.
Babin's mother was in very tough time to survive and decided to go where she can get to work and earn some money.

She went to Kathmandu with help of her brother and got a labor work. She started working in someone's house as a maid.
With that money she was able to feed her children but still it was not so easy life for her and she started working in construction sites where she has to carry lots of heavy weight like bricks, cement, concrete, sand and many more.
Being a woman it is too difficult to do such kind of work but she didn't have any options because she will get little more money in this kind of job.

Four years before Babin knew about MusicArt Society from his friend and very interested to join learn classical guitar.
He choose MusiArt Society because he gets free music lesson here.
The days are moving and he just deeply involved in learning and practicing.
He doesn't have instruments so he used to come to MusicArt to practice everyday.

His dedication and hard work given him a very good opportunity to become an assistant teacher in MusicArt.
Where he used to teach to many underprivileged children to change their lives through Music.

Babin said that now he wants to give her mother a better life.
He wants her mother take retired from her labor work. Still his mother is working in a same field.

Not only to his mother but he wants to change many poor mothers by teaching music to their children and make them live a very good life.
He wants to change many poor, orphan and physically challenged children's life through music.

He has a lots of hope with this project "classical guitar orchestra ".




最新の画像もっと見る

1 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
バビンの場合 (藤森洋子)
2017-07-14 19:43:19
バビンは本当に穏やかで、優しく、とても面倒見の良い子です。
何時までも無償で教えるのは無理です。
お母さんの為にも、一日でも早く、お給料が払える様にと、心から願っています。
ギターオーケストラ・・・ ゴー!
返信する

コメントを投稿