「レスター・レヴェンソンのリリーシング」- I'm trying to show you the entire way.

Lester:「私は、あなたに全ての道を案内しようとしています。」 2015-10-04-09:45JST

ツール:あなたの問題を勇気、自信、創造に変える - 02

2016-11-17 11:54:19 | 参考-話題 (opinion)
ツール:あなたの問題を勇気、自信、創造に変える - 02

続きます。
ツール:あなたの問題を勇気、自信、創造に変える - 03

(2016-11-17 11:54:19 | 参考-話題 (opinion))

“Loving Yourself is Giving Yourself Approval.”
「あなた自身を愛することはあなた自身に承認を与えることである。」


“Loving yourself makes you happy, healthy and wealthy.”
「自分を愛することは、幸せで健康で裕福にします。」

     Lester Levenson

  • LOVE YOURSELF - From the teachings of Lester Levenson
    (2013-01-05 17:04:14 | Sedona Method)


  • あなた自身を愛しています - レスターレベンソンの教えから
     ローレンス·クレーン(ラリー・クレインのペンネーム)

    「自分自身を愛してください」
     Larry Crane - Love Yourself.pdf

    Larry Crane - Love Yourself.pdf (Page 157 英語です。)

    Page 34 は、ありません。
    ----------
    (Page 35)

    CHAPTER SIX
    第六章

    WATCH YOUR LIFE SPIN UPWARD
    あなたの人生を蘇らせる

    Love is the most powerful force in the universe.
    愛は宇宙で最も強力な力です。

    True love is more powerful than the hydrogen bomb.

    真の愛は水素爆弾よりも強力です。

    Apply love. Love more. Any situation which you don't like, will transform if you love more. Any situation transforms into perfection when you apply love.

     愛を適用する。 もっと愛する。 あなたが好きでない状況は、あなたがもっと愛していると変身します。 あなたが愛を適用するとき、どんな状況も完璧に変わります。

    What does "apply love" mean? First of all, it means not to hate. That sounds easy, doesn't it? How many would raise their hands if asked if they hate? Probably not many. But if you're not loving, you're into the opposite, hating, to one degree or another.

     「愛を」適用するとはどういう意味ですか? まず第一に、嫌いではないということです。 それは簡単に聞こえますね。 彼らが嫌いかどうか尋ねられたら、どれくらい手を挙げるだろうか? おそらく多くはありません。 しかし、あなたが愛していないなら、あなたは反対、憎むこと、ある程度の違いに遭遇します。

    Another word used to describe the opposite of love is disapproval.
    If you're disapproving of anyone or anything, the negative, disapproving energy is in you. By long practiced habit, you've gotten the idea that disapproving of yourself or others is Ok, that it does something for you. Look close and you'll see it runs you into the ditch.

     愛の反対を説明するために使用される別の言葉は不承認です。
     あなたが誰かや何かを否定するならば、否定的な、拒否するエネルギーがあなたの中にあります。 長い習慣を習得することで、あなた自身や他の人の不満があなたにとって大事なことであるという考えを得ました。 近くを見る、
    あなたはそれがあなたを道に連れて行くのを見るでしょう。

    A very good starting point is to love yourself. Give yourself approval all the time. Put yourself to sleep giving yourself approval and wake yourself up in the morning giving yourself approval. Your mind doesn't want you to do it. It wants you to forget. Overcome your mind's forgetfulness. You will see how giving yourself approval will turn your days and nights into a positive direction.

    35

     非常に良い出発点はあなた自身を愛することです。 常にあなた自身の承認を与えてください。 あなた自身の承認を得て自分自身を眠りに入れ、あなた自身の承認を得て午前中に目覚める。 あなたの心はあなたがそれをするのを望んでいません。 あなたが忘れて欲しい。 あなたの心の忘れを克服してください。 あなたは自分の承認を与えることであなたの昼と夜が正の方向に変わるのを見るでしょう。

    35
    ----------
    (Page 36)

    Apply love. Love more. To do that, first let go of non-love. Begin to give yourself approval by letting go of disapproval. You become more loving when you let go of being non-loving.

     愛を適用する。 もっと愛する。 これを行うには、最初の愛されていないということを手放します。 不承認を手放すことによってあなた自身の承認を与えることを始めます。 あなたは愛されていないということから離れるとき、あなたはもっと愛し合うようになります。

    You've forgotten that you're all love. The non-loving feelings have caused you to forget that your natural state of being is all loving.
    You realize your lovingness when you let go of the non-loving feelings. How do you do that? It is very simple. It's just a decision. Can you let go of the non-loving feelings? Yes, you can. Let go of the non-loving feelings and discover you've been all loving all along.

     あなたはあなたがすべての愛であることを忘れてしまいました。 愛していない気持ちはあなたの存在のあなたの自然な状態はすべての愛情であることを忘れさせてきました。
     あなたは愛情のない感情を手放すとき、あなたの愛情を実感します。 どうやってやるの? それは非常に簡単です。 それは単なる決定です。 あなたは愛していない感情を手放すことはできますか? はい、できます。 愛していない感情を手放して、あなたがすべて一緒に愛し合っていることを発見してください。

    Make that discovery and watch your life spin upward.
    その発見をし、あなたの人生が上向きに回転するのを見てください。

    Lester often said, "I only know what I can do."
    Here is an example of "doing," of being loving, and how it worked.

     レスターはしばしば「私は自分ができることしか知りません」と言った。
    ここでは、「やっていること」、愛すること、それがどのように働いているかの例があります。

    We were under some heavy pressure at work to get system tests written for a flight control system. The pressure on us testers was great but did not compare to the pressure the designers were under. The pressure was so great that we were told not to bother the designers even for a minute to ask a question. We had to rely on half-baked documentation to write our tests for this very complex system. As a result, the project kept slippingfurther and further behind. Upper management replaced the System Test Project Managers every few months as one after the other would fail to bring the test activities under control.

     我々は、飛行制御システムのために書かれたシステムテストを得るために、仕事中の重いプレッシャーの下にいました。 私たちのテスターに対するプレッシャーは大きかったが、デザイナーが抱えていたプレッシャーと比較しなかった。 プレッシャーはとても大きかったので、デザイナーが質問をするまで1分も気にしないように言われました。 この非常に複雑なシステムのテストを書くためには、ハーフベークドのドキュメントに頼らざるを得ませんでした。 その結果、プロジェクトはさらに後退し続けました。 上級管理職は、数ヶ月ごとにシステム・テスト・プロジェクト・マネージャーを1つに置き換え、テスト・アクティビティーを制御できなくしました。

    The program resorted to bringing in a "hit-man."
    このプログラムはヒットマンを連れて行こうとしていた。

    The best I can describe him is that his behavior resembled the type of leadership Saddam Hussein might have had. He was very threatening, would yell and scream at us, and randomly fired several people on the spot. He demanded that we produce our tests to a virtually impossible schedule. Everyone hated him. And, it seemed he liked it that way.

     私が彼を表現できる最高のところは、彼の行動がサダム・フセインの指導者のタイプに似ているということです。 彼は非常に脅かされていて、私たちに叫び、叫び、その場で何人かの人を無作為に解雇した。 彼は事実上不可能なスケジュールでテストを制作することを要求しました。 誰もが彼を憎んだ。 そして、彼はそれがそんな風に好きだったようだ。

    "Hmmm ... ," I thought to myself, "What's this guy doing in my life?"
    What's he here to teach me?

    36

    "うーん..."私は自分自身に、 "この男は私の人生で何をしているのですか?
    彼はここで何を教えていますか?

    36
    ----------
    (Page 37)

    I decided to let go of disapproving
    of him and give him approval.

    私は彼の不満を放棄し、彼に承認を与えることを決めた。

    It was like he was a sponge, soaking up the love. He began to pay special attention to me in the meetings, making little jokes, and even saving a seat for me across from him. He would ask other people to move to allow me to sit down in what was now "my seat. II He would even call me at my desk to come talk to him in his office. Instead of getting a verbal lashing, as I had initially expected, he would ask about my health and soon we were chatting about movies, his home country and his childhood.

     彼はスポンジのようだった、愛を浸して。 彼は会議で私に特別な注意を払うようになり、少しのジョークをしたり、私の座席を彼の向こう側に置いたりしていました。 彼は他の人々に私が今 "私の席"に座ることを許すように動かすように頼んだのですが、彼は事務所で彼と話をするために私の机のところで私に電話するつもりでした。 彼は私の健康を尋ねるとすぐに、映画、母国、そして幼少時代についてチャットしていました。

    He started warming up to the team and the team started warming up to him. He would even say nice things to the team and tell us how good we were doing and he was proud of us. He stayed for a few more months on the project and upper management gave him accolades for his performance in keeping the team on schedule.

     彼がチームにウォームアップを開始し、チームは彼にウォーミングアップを開始しました。 彼はチームに素敵なことを言って、私たちがどれほどうまくやっているのか、彼が私たちを誇りに思っていることを教えてくれるでしょう。 彼はプロジェクトの数ヶ月間滞在し、上級管理職はチームをスケジュールどおりに守ることで彼の業績を称賛しました。

    When he left, we said our goodbyes, and he even hugged me.

    彼が出たとき、私たちはさようならを言いました、そして彼は私を抱きしめました。

    It was truly an amazing transformation. With my conscious intention to give him approval, knowing that every living being is seeking love with their every act, he responded immediately. And his response was obvious, warm and real.

     これは本当に素晴らしい変革でした。 すべての生き方が彼らのあらゆる行為で愛を求めていることを知って、彼に承認を与える意識的な意思で、彼はすぐに答えました。 そして彼の反応は明らかで暖かくリアルでした。

    To this day, I have nothing but pure, unconditional love for this person.
    And, as thoughts of this man occasionally cross my consciousness, I stop for a moment and send him approval.

     今日まで、私はこの人にとって純粋で無条件の愛だけを持っています。
    そして、この男の考えがときどき私の意識を越えると、私はしばらく停止し、彼に承認を送る。

    The power of Love is limitless. I found that out in my own experience.

    -Jodi Carr, Arizona

    愛の力は無限です。 私は自分の経験でそれを見つけました。

    - ジョディカー、アリゾナ州

    37

    Page 38 は、ありません。
    ----------
    (Page 39)

    CHAPTER SEVEN
    第7章

    YOUR MIND WON'T LET YOU
    あなたの心はあなたを失うことはありません

    Resistance to loving yourself means you don't want to do it. You resist it. Resistance blocks you from moving forward. Resistance can block you from loving yourself. Resistance can block you from doing the smartest thing you can do for yourself.

    自分を愛することへの抵抗は、あなたがそれをしたくないことを意味します。 あなたはそれに抵抗する。 抵抗は、あなたが前進するのを妨げます。 抵抗は自分を愛することからあなたをブロックすることができます。 抵抗は、あなたが自分でできる最も賢いことをするのを妨げる可能性があります。

    Resistance can keep you stuck in non-loving and negativity. Loving yourself makes you happy, healthy and wealthy.

    抵抗は愛さなくてネガティブで立ち往生するようにあなたを保つことができます。 自分を愛していると、あなたは幸せで健康的で豊かになります。

    One sweaty summer day, a man in his 80's was hiking with much younger friends. The older man suddenly started running up a steep hill. He beckoned the younger men to join him. They ran and ran until they reached the top of the hill. When they did, the younger men doubled over. They were out of breath and in a lot of discomfort. As they caught their breath, what they saw startled them. The 80 year old man was standing there, smiling and amused. He wasn't out of breath. He wasn't breathing hard. He wasn't sweating.

    1つの汗ばんだ夏の日、彼の80年代の男性はずっと若い友人とハイキングしていた。 高齢者は突然急な丘を登り始めました。 彼は若い男性に彼に加わるように頼んだ。 彼らは走って丘の頂上に達するまで走った。 彼らがしたとき、若い男たちは二倍以上になりました。 彼らは息苦しさと不快感を感じていました。 彼らが息を引いたとき、彼らが見たものは彼らを驚かせた。 80歳の男性は、そこに笑って遊んでいた。 彼は息を切らなかった。 彼は一生懸命呼吸していませんでした。 彼は発汗していませんでした。

    The 80 year old man was Lester Levenson. As you read at the beginning of the book, Lester faced a death sentence. He saw that love is the answer. Lester found that as he let go of his non-loving, disapproval feelings, he became more and more loving. He healed his body, his pocketbook, his entire life. Lester let go of his resistance to love and lived for another 40 years sharing with others what he had learned.

    39

    80歳の男性はレスター・レヴェンソンだった。 あなたが本の冒頭で読んだとき、レスターは死の宣告に直面しました。 彼は愛が答えであることを見ました。 レスターは彼が彼の愛していない、不承認の気持ちを手放すにつれ、彼はより多くの愛情を感じるようになりました。 彼は自分の身体、彼の手帳、彼の一生を癒した。 レスターは彼の愛への抵抗を手放すと、40年間彼が学んだことを他の人と分かち合って生活しました。

    39
    ----------
    (Page 40)

    What is stopping you'?
    あなたを止めているのは何ですか?

    You too can fly through your life like Lester raced up that hill.
    Resistance is stopping you. All the accumulated feelings that say,
    "I don't like him or her. I don't like them. I don't like it." Those feelings are negative and non-loving. They're resistance. They cause your life to be out of breath. Have you ever come home, flopped in a chair exhausted and not moved for hours? Resistance, your non-love feelings, is the cause.

    あなたはレスターがその丘を追い立てるように、あなたの人生を飛ぶことができます。
    抵抗はあなたを止めています。
    すべての蓄積された感情は、言います。
    「私は彼や彼女が好きではない。私は好きではない。私はそれが好きではない」
    それらの感情は否定的で愛していません。 それは抵抗です。
    それらはあなたの人生を息切れにさせます。
    あなたは家に帰ったことがありますか?
    疲れた椅子にどかりと座り、
    何時間も動かなかったのですか?
    抵抗、あなたの愛していない感情は、原因です。

    All your life you've accumulated negative, non-love energy.

    あなたの人生はすべて、ネガティブな、愛でないエネルギーを蓄積してきました。

    Ever wonder why results in your life are negative, or not as positive as they could or should be? Now you see it. Resistance keeps you stuck in non -love. Resistance blocks you from being loving and having all that the universe has to offer you.

    なぜあなたの人生の結果が否定的なのか、そうでなければならないほど肯定的のものではないのだろうか?
    今、あなたはそれを見てください。 抵抗は、あなたが愛していないこだわったままにします。
    抵抗は、あなたが愛していること、そして宇宙があなたに提供しなければならないすべてを持つことを妨げます。

    You have smothered your natural, all loving, all positive, all abundant selfwith negative, non love feelings. You're using your positive energy to hold down all those non love feelings. Because, you don't want to deal with them. That's why you flop in the chair exhausted at the end of your day. That's why the 80 year old Lester wasn't out of breath when he got to the top of the hill.

    あなたはあなたの自然な、すべての愛情豊かな、すべての肯定的な、すべての豊かな自己を否定的な、愛のない気持ちにさせました。 あなたはすべてのそれらの愛していない感情を押したままにあなたのポジティブなエネルギーを使用しています。 なぜなら、あなたはそれらに対処したくないからです。 だからこそ、あなたは一日の終わりに疲れて椅子に座っています。 だからこそ80歳のレスターは、丘の頂上に着いたときに息を切らしていなかったのです。

    Resistance in your mind is like a virus in your computer. Your mind works like a computer. Your computer malfunctions when you put negative programs in it. Your mental computer malfunctions if you put in negative programs called non-love feelings. Your computer turns into a pile of junk if you put too many negative programs into it. It's the same with your mind. Resistance turns your mind and your life into a pile of junk.

    あなたの心の抵抗は、あなたのコンピュータのウイルスのようなものです。 あなたの心はコンピュータのように機能します。 あなたのコンピュータは、あなたがそれに否定的なプログラムを入れると、誤動作する。 あなたの精神的なコンピュータは、あなたが愛していない感情と呼ばれる否定的なプログラムを置くと誤動作します。 あまりにも多くの否定的なプログラムを入れた場合、あなたのコンピュータは迷惑(ジャンクの山)になります。 それはあなたの心と同じです。 抵抗はあなたの心とあなたの人生を捨て去ります。

    It continually gets better for me to do unfamiliar tasks. I have a lot more energy and enjoyment. I have much more peace and harmony within. I seldom have an angry outburst anymore. When I do, I recover very quickly. Even my eyesight and handwriting has improved.

    - JW, Minnesota

    私には馴染みのない仕事をするのが絶えず良くなっています。 私はより多くのエネルギーと楽しみを持っています。 私はずっと平和と調和を持っています。 私はめったに怒りの爆発を起こすことはほとんどありません。 私がするとき、私は非常に迅速に回復します。 私の視力と筆跡も改善されました。

    - JW、ミネソタ州

    40
    ----------
    (Page 41)

    Once you start deleting the mental viruses, your life starts to work better and better. You get rid of your resistance to being loving.
    You overcome accumulated resistance to love. You uncover the all loving, all happy, all abundant being that you are under the negative, non-loving feelings. Your mental computer runs according to its design. Everything in your life falls into line.

    メンタルウイルスの削除を開始すると、あなたの人生はどんどん良くなります。 あなたは愛することへのあなたの抵抗を取り除きます。
    あなたは愛への蓄積された抵抗を克服します。 あなたはすべての愛情のある、すべての幸せな、すべての豊かな存在を、あなたが否定的で愛していない感情の下にいることを発見します。 あなたの精神的なコンピュータは、その設計にしたがって実行されます。 あなたの人生のすべてが一直線になります。

    Delete your resistance to love. Open up to the loving being that you really are. The world will come your way in ways you never expected.

    愛することへのあなたの抵抗を削除してください。 あなたが本当に愛する人に門戸を開いてください。 世界はあなたが予想していなかった方法で、あなたのところに来るでしょう。

    Are you resisting being loving?
    Are you resisting expressing love?
    Are you resisting loving yourself?
    Holding onto negative, non-love feelings is resisting the all loving being that you naturally are.

    あなたは愛情に抵抗していますか?
    あなたは愛を表現するのに抵抗していますか?
    あなたは自分自身を愛することに抵抗していますか?
    否定的で愛していない感情を保持することは、あなたが自然であるすべての愛情ある人に抵抗しています。

    The world and most of its 7 billion inhabitants are not happy, not healthy, not abundant and certainly not loving. It doesn't have to be true for you.
    Let go of disapproval and give yourself approval.
    Give approval to those you have relationships with.
    Give approval to your bank account.
    Give approval to a part of your body that's bothering you.

    世界とその70億人の住人のほとんどは、幸せではなく、健康でもなく、豊かでもなく、確かに愛していません。 それはあなたのために真実である必要はありません。
    不承認を手放してあなた自身に承認を与えてみましょう。
    あなたが関係している人に承認を与えます。
    あなたの銀行口座に承認を与えます。
    あなたを悩ましているあなたの体の部分に承認を与えます。

    Give yourself approval. Loving yourself is the answer. It transforms any person or situation. Love conquers all. First, to make room for the positive to shine through, let go of the negative, non-love feelings.

    あなた自身の承認を得てください。 あなた自身を愛することが答えです。 それはあらゆる人や状況を変えます。 愛はすべてに打ち勝つ。 まず、陽性のための部屋を輝かせるために、否定的な、愛ではない感情を放棄してください。

    When I stopped resisting loving myself my life changed. I had increased productivity on the job. I had greater clarity o/mind. I was more self-confident. I responded better to situations in my life. I was calmer in difficult situations.

    -YA M.D., New York

    私が自分自身を愛することに抵抗しなくなったとき、私の人生は変わった。 私は仕事の生産性を高めました。 私はより明快な心を持っていました。 私はより自信を持っていました。 私は自分の人生の状況にうまく対応しました。 難しい状況で私は落ち着いていました。

    -YA M.D.、ニューヨーク

    It's a decision. Life is a decision. You can do it. You can be loving.
    You can let go of disapproval. You can give approval. You can give more approval. You can give even more approval. And, you can do it all the time.

    それは決断です。 人生は決断です。 あなたはそれをすることができます。 あなたは愛することができます。
    あなたは不承認を手放すことができます。 あなたは承認を与えることができます。 より多くの承認を与えることができます。 より多くの承認を与えることができます。 そして、あなたはいつもそれをすることができます。

    Love yourself. Love everyone. It's just a decision.

    41

    あなた自身を愛してください。 誰もが大好き。 それは単なる決定です。

    41

    Page 42 はありません。
    ----------
    (Page 43)

    続きます。

    ()




    前の内容:
    ツール:あなたの問題を勇気、自信、創造に変える - 01
    (2016-11-16 23:48:50 | 参考-話題 (opinion))

    5つのツール──勇気・自信・創造性を手にいれる方法 (ハヤカワ・ノンフィクション文庫)

    電子書籍 (こちらで、一部(第1章)が読めます。・会員登録が必要です。)
    5つのツール 勇気・自信・創造性を手にいれる方法 - 無料試し読み・電子書籍 | BookLive!
    https://booklive.jp/product/index/title_id/353488/vol_no/001


    表紙








    目次


    目次


    目次


    続きます。
    ツール:あなたの問題を勇気、自信、創造に変える - 03

    (2016-11-17 11:54:19 | 参考-話題 (opinion))

    この記事についてブログを書く
    • X
    • Facebookでシェアする
    • はてなブックマークに追加する
    • LINEでシェアする
    « ツール:あなたの問題を勇気... | トップ | ツール:あなたの問題を勇気... »
    最新の画像もっと見る

    参考-話題 (opinion)」カテゴリの最新記事