ハッスルおやじ

定年退職後の人生を楽しみながら120歳まで生き抜こうとするオヤジの闘いの記録です

マラリア記念日   The memorial Day of Getting Malarias

2014-03-07 09:12:12 | 日記

仕事の一環で、マラリア特効薬「コアテム」を検索しているとき、たまたま画像を見つけて開いてびっくり

私が2年前にソロモン諸島で罹患したときに、ブログに載せた画像がそのまま出ています

さらに芋づる式に数枚の画像と、私の当時のブログにたどり着きました

そこで再びびっくり!

なんと発症したのが2012年3月7日、ちょうど2年前の今日だったのです

そのブログのページを見ていて、発症したときの様子が、昨日のことのように鮮明に浮かんできました

偶然そのとき私の家に滞在していた、サモア時代の友人たちとの写真まで出てきました

 

Today I searched the medicine “Coartem” for malarias through the internet and surprisingly found the photos of myself on it.

It was that I got malarias in Solomon Islands, and these photos were from my blog when I got recovery.

Furthermore surprisingly again, it was just on 7th March 2012 means today of two years ago.

Reading it, the scenes of those days was coming back clearly on my mind as if it was yesterday.

Also the photos of my old American friends in Samoa who were staying in my house by chance were found on the Coartem related site.


最新の画像もっと見る

コメントを投稿