Credidimus Caritati 私たちは天主の愛を信じた

私は御身を信じ、礼拝し、希望し、御身を愛します!御身を信じぬ人々、希望せず愛さぬ人々のために、赦しを求めます(天使の祈)

革命とは何なのか?革命とは、憎しみ、そこにおいて人間が同時に王と神ではない秩序に対する憎しみ、天主の権利を無視する人権宣言、天主の上ではなく人間の上に成り立つ社会の土台、天主の玉座についた人間である。

2019年08月01日 | お説教・霊的講話
アヴェ・マリア・インマクラータ!

愛する兄弟姉妹の皆様、

 2019年7月13日から14日の二日にわたって開催された国際シンポジウム「1789-2019、230周年を機に、フランス革命を見直そう」で、開会言葉をさせていただきました。愛する兄弟姉妹の皆様にご紹介いたします。

天主様の祝福が豊かにありますように!
トマス小野田圭志神父(聖ピオ十世会司祭)




尊敬すべき神父様がた、お集まりの皆様、
おはようございます。

本日は、フランス革命に関する特別に造詣の深い講師の方々に来ていただき、私どものもとにお話しくださる機会を得たことは大変な名誉であります。

私たちが今生きている現代世界において、天主が確立した自然の秩序を破壊しようとする試みがますます多くなっているのを目の当たりにしております。すなわち家族や婚姻とったものが、天主の掟を考慮することなく、崩壊しつつあります。さらに客観的で生物学的な秩序から切り離されたジェンダー論に世論はますます流されているように思われます。

これらの動きにおいて、私たちは1789年の革命の論理的帰結を見ています。何故なら、革命の本質とは、政治のシステムや、君主制や、貴族制度に関するものではないからです。

ジャン・ジョセフ・ゴーム師 (1802 – 1879) は、1856年に『革命その起源およびヨーロッパにおける悪の伝播に関する、ルネッサンスから現代までの歴史的探求』という書を出版し、フランス革命が何であるかを次のように説明しています。

「もしも革命の仮面を取り剥がして、革命に「おまえは誰だ?」と尋ねるなら、革命はこう言うでしょう。
『私は、人々がそうであると信じているものではない。多くの人が私のことを話しているが、私のことを知る者はほとんどいない。私は、カルボナリ(秘密結社)主義でもなければ、暴動でもない。君主制から共和制への変更でもなければ、ある王朝から別の王朝への置き換えでも、公共秩序の一時的混乱でもない。ジャコバン派の叫び声でもなければ、山岳派の怒りでもなく、バリケードでの戦いでもなければ、略奪でもなく、放火でもなく、農地改革法でもなく、ギロチンでもなく、水責めの拷問でもない。私は、マラMaratでもなく、ロビスピエールRobespierreでも、バブーフBabeufでも、マツッーニMazziniでも、コシュートKossuthでもない。これらは、私の子供らであり、私ではない。これらは私の作品であり、私ではない。これらの人とこれらのことは、一時的な出来事であるが、私は永続する状態である。』

『私は憎しみである。人間が確立しなかった全ての秩序、そこにおいて人間が同時に王と神ではない秩序に対する憎しみである。
私は、天主の権利を考慮しない人権宣言である。
私は、天主の御旨の代わりに、人間の意志の上に立つ宗教的かつ社会的状態の基礎である。
私は、その王座から引きずり下ろされた天主であり、その代わりに天主の玉座についた人間である。これが私が革命、すなわち転覆と呼ばれる理由だ』と。」

同じ時期に、ロシアではネチャーエフが1869年に所謂「革命家のカテキズム」を書きました。その中で彼は革命とは何かを次の言葉で描写しています。

「われわれの組織は人民革命を、西欧流の古典的な型に規定された運動、つまり、つねに財産とか、いわゆる文明とか道徳とかいう社会秩序の伝統の前で立ち止まり、現在までいたるところで、いわゆる革命国家をつくりだそうとしながらも、一つの政治形態を打倒し他のそれにおきかえることにとどまってきた運動であるとは考えない。人民を救いうる唯一の革命は、あらゆる国家組織を根こそぎにし、...すべての国家的伝統、制度および諸階級をなくすような革命である。.... われわれの仕事は、すべてをまきこみ、いたるところで容赦なくおこなわれるべきおそろしい破壊なのである。... この世界を一つの、無敵の、一切を破壊してしまうような勢力に統合すること。これが、われの組織、陰謀、任務のすべてなのである。」

革命とは、いにしえの蛇が太祖アダムとエワにした誘惑の繰り返しです。「おまえたちは、神々のようになるだろう」と。

革命とは、天主が確立した現実と真の秩序に対する「すべてをまきこみ、いたるところで、容赦なくおこなわれるべき、おそろしい破壊」です。

革命とは、私たちの真の創造主に反対する戦い、つまり、人間となった天主イエズス・キリストとその聖なる宗教、人類のための真の救いの秩序に対する戦争です。
革命とは、天主の代わりに、人間が神となり、人間の主張する主権において、人間の世界を創造する試みです。

革命とは、従って、堕落した天使の「私は天主に仕えない」という雄叫びのこだまです。
現代世界にある悪の本当の原因を知るために、私たちは今こそ革命をもう一度見直す時に来ています。

私たちの特別講師の方々が、革命とは一体何なのかをはっきりと理解することが出来るように私たちにうまく説明してくださることを、私たちはここであらかじめ感謝いたします。ご来席の皆様におかれては、この国際シンポジウムを心ゆくまでお楽しみ頂くようにお祈り申し上げます。

ご静聴ありがとうございます。


Photo Credit


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Ave Maria!

Reverend Fathers, Ladies, and Gentlemen,

We have the great honor to have among us these most distinguished guest speakers, specialists on the French Revolution. In the world in which we live, we see a tremendous increase in the attempt to destroy the natural order established by God, such as families and marriage, without any consideration given to God's law. We have the impression of more public opinion on the theory of gender, separated from the biological order.

We see in these movements, the logical consequences of the Revolution of 1789 because the Revolution is not about the political system, not about being against monarchy, not about being against the nobility.

Mgr Jean-Joseph Gaume (1802 – 1879) published his book "Révolution, historical researches on the origin and the propagation of the evil in Europe, from Renaissance until our time” in 1856, explaining what the French Revolution is:

"If, snatching away the mask of the Revolution, you asked her, "Who are you?", she would say to you: "I am not what they believe I am. Many speak of me, and very few know me. I am not Carbonarism conspiring in secret, nor riots roaring in the streets, nor the change from the monarchy to a republic, nor the substitution of one royal dynasty for another, nor a temporary disturbance in public order. I am not the howls of the Jacobins nor the furies of the Mountain, nor the fighting on the barricades, nor the pillaging, nor the arson, nor the agrarian law, nor the guillotine, nor the drownings. I am not Marat, nor Robespierre, nor Babeuf, nor Mazzini, nor Kossuth. These men are my sons - they are not me. These things are my works - they are not me. These men and these things are transitory things, and I am a permanent condition.

"I am the hatred of every religious and social order which Man has not established and in which he is not king and God together; I am the proclamation of the rights of man against the rights of God; I am the philosophy of rebellion, the politics of rebellion, the religion of rebellion; I am armed nihilism; I am the founding of the religious and social state on the will of Man in place of the will of God! In a word, I am anarchy, for I am God dethroned and Man put in his place. This is why I am called Revolution: it means reversal, because I put on high that which should be low according to the eternal laws, and I put low what should be on high."

Around the same time, Sergey Nechayev wrote his so-called "The Revolutionary Catechism", in 1869. In it, he describes what Revolution is with these words:

"By a revolution, the Society does not mean an orderly revolt according to the classic western model – a revolt which always stops short of attacking the rights of property and the traditional social systems of so-called civilization and morality. Until now, such a revolution has always limited itself to the overthrow of one political form in order to replace it by another, thereby attempting to bring about a so-called revolutionary state. The only form of revolution beneficial to the people is one which destroys the entire State to the roots and exterminated all the state traditions, institutions, and classes (...) Our task is terrible, total, universal, and merciless destruction. (...) To weld the people into one single unconquerable and all-destructive force – this is our aim, our conspiracy, and our task."

The Revolution is the continuation of the serpent's insinuation to our first parents: "You shall be like gods." The Revolution is about the "terrible, total, universal, and merciless destruction" of God's established reality and true order. Revolution is about war against our true Creator, God who became man, Jesus Christ, His Holy Religion, and the true salvific order for mankind. Instead, man wants to be god and to create his world in his pretended sovereignty.

The Revolution is an echo of the fallen angel: Non serviam. I shall not serve God.

It is high time for us to revisit the Revolution in view of knowing the real cause of the present evil in the world. We want here to thank, in anticipation and in advance, our special guest speakers for their kind efforts to help us see clearly what the Revolution is. We wish all of you here present to enjoy this International Symposium.

Thank you very much.

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Ave Maria!

Révérends Pères, Mesdames et Messieurs,

Nous avons le grand honneur d'avoir avec nous des conférenciers parmi les plus distingués, spécialistes de la Révolution française. Dans le monde où nous vivons, nous assistons à un immense progrès des attaques opérées pour détruire l’ordre naturel établi par Dieu, tels que la famille et le mariage, dans le mépris absolu de la loi de Dieu. Nous ne pouvons que tristement constater une plus opinion publique empoisonnée chaque jour plus par la théorie du gendre, totalement déconnectée de l'ordre biologique.

Nous voyons dans ces mouvements les conséquences logiques de la révolution de 1789, car celle-ci ne concerne pas simplement un système politique, ni le renversement de la monarchie, ni l’abolition de la noblesse.

Mgr Jean-Joseph Gaume (1802 - 1879), dans son livre "Révolution, recherches historiques sur l'origine et la propagation du mal en Europe, de la Renaissance à nos jours" 1856, l’explication suivante sur ce qu'est la Révolution française:

« Si, arrachant son masque, vous lui demandez (à la Révolution) : qui es-tu ? elle vous dira : « Je ne suis pas ce que l'on croit. Beaucoup parlent de moi et bien peu me connaissent. Je ne suis ni le carbonarisme... ni l'émeute... ni le changement de la monarchie en république, ni la substitution d'une dynastie à une autre, ni le trouble momentané de l'ordre public. Je ne suis ni les hurlements des Jacobins, ni les fureurs de la Montagne, ni le combat des barricades, ni le pillage, ni l'incendie, ni la loi agraire, ni la guillotine, ni les noyades. Je ne suis ni Marat, ni Robespierre, ni Babeuf, ni Mazzini, ni Kossuth. Ces hommes sont mes fils, ils ne sont pas moi. Ces choses sont mes œuvres, elles ne sont pas moi. Ces hommes et ces choses sont des faits passagers et moi je suis un état permanent. Je suis la haine de tout ordre que l'homme n'a pas établi et dans lequel il n 'est pas roi et Dieu tout ensemble. Je suis la proclamation des droits de l'homme sans souci des droits de Dieu. Je suis la fondation de l'état religieux et social sur la volonté de l'homme au lieu de la volonté de Dieu. Je suis Dieu détrôné et l'homme à sa place. Voilà pourquoi je m'appelle Révolution, c'est-à-dire renversement... »

À peu près à la même époque, Sergey Nechayev écrivit en 1869 "Le catéchisme du révolutionnaire -- Règles dont doit s'inspirer le révolutionnaire". Il y décrit ce qu'est la révolution :

"La Confrérie n'entend pas sous "révolution populaire" un mouvement réglé selon les idées de l'Occident, et qui s'arrêterait respectueusement devant la propriété et les traditions de l'ordre social, et devant ce qu'on appelle la civilisation et la moralité. Ce genre de mouvement s'est borné jusqu'ici à renverser une forme politique, afin de la remplacer par une autre et de créer l'État dit révolutionnaire. Seule peut être salutaire au peuple une révolution qui détruira jusqu'aux racines de l'État, et supprimera toutes les traditions, les classes et l'ordre même existant (...) Notre oeuvre à nous est une destruction terrible, entière, générale et implacable. (...) Fondre ces bandes en une force invincible qui détruira tout sur son passage - telle sera l'oeuvre de notre organisation, de notre conspiration, tel sera notre but."

La Révolution est la suite de l'insinuation du serpent à nos premiers parents : "Tu seras comme des dieux." La Révolution concerne "la destruction terrible, totale, universelle et sans merci" de la réalité établie et du véritable ordre de Dieu. La révolution concerne la guerre contre notre vrai Créateur, Dieu qui est devenu homme, Jésus-Christ, sa sainte religion et le véritable ordre salvifique de l’humanité. Au lieu de cela, l'homme veut être dieu et créer son monde dans sa prétendue souveraineté.

La Révolution est un écho de l'ange déchu : Non serviam. Je ne servirai pas Dieu.

Il est grand temps que nous revenions sur la Révolution afin de connaître la véritable cause de ce mal qui continue de faire souffrir notre monde. Nous tenons à remercier, par avance, nos conférenciers pour leur aimable participation à cette entreprise de clarification sur la révolution. Nous vous souhaitons à tous ici présents de bien profiter de ce symposium international qui, nous l’espérons, sera fructueux.

Merci beaucoup.

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1 コメント

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教皇様は革命をしようとされているのでしょうか? (フランシスコ)
2019-08-02 22:19:59
小野田神父様、こんにちは!
毎回すばらしい記事をありがとうございます!
ここ数回の記事を拝見いたしまして感じたことですが、今国々では天主や王様のかわりに人権というものが中心になってつまり近代国家ではそのようになっていますがそれを今度はカトリック教会内でしようとしているのでしょうか。
男女の区別をなくすための女性の叙階や夫婦と愛人関係の区別をなくすための同性愛者や重婚者の聖体拝領など。
差別反対の号令のもと正しい区別も無くしていこうとする現代の世俗社会の風潮にヴァチカンも迎合していこうとしているのでしょうか。
現代の世俗社会がこういう状態に陥っているのにシノドスのことは不安に思います。
女性叙階の問題はこれ以上教会は扱わないというヨハネパウロ2世様の言葉もありました。
人権が最高規範ではなく天主のみ教えが最高規範であることをヴァチカンがはっきり示して下さるように願っています。

神父様のご多幸をお祈りしています。

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