goo blog サービス終了のお知らせ 
goo

F1 日本GP初日   角田 コメント

🔶 語訳は ご容赦を

Yuki Tsunoda -  FP1: 1:29.172, P6 ; FP2: 1:30.625, P18
角田裕毅   練習走行1 6位 ; 練習走行2 18位



“I think    we can say [ today was ok,]
思うんです 僕達は[今日はOKだった]って言える(思うんです)
                      but
                     でも
                      it could have been better. 
                     もっと(上手く)出来たと(思うんです)
FP1    was  better       than FP2,
フリー走行1は良かったですからね フリー走行2よりもね
I gained a lot more learnings. 
もっとたくさん学び取れたんじゃないかな。



**FP1 → Free Practice 1  フリー走行1回目 金曜午前の1時間の走行
**FP2 → Free Practice 2 金曜午後の1時間のフリー走行


We didn’t set a lap time              in FP2 
僕達は(アタック)周回タイムを残せませんでした フリー走行2ではね
           due to the number of stops    in the session,
           何度も中断がありましたからね そのセッションで。
 you could maybe call  the session a shambles      for everyone.
こう言えるかな   このセッション大荒れだったってね 誰にとってもね


**number of stops  → クラッシュやコース脇の芝の火災で4度の中断


 Overall, 
全体としては
it is ok
okだし、
 and
それに
 I am happy   to have confidence in the car.
嬉しいですね このマシンに自信が持てた事がね。


** the car → 角田は今回のレースからチーム移籍したので初乗りマシン



 The car feels a bit different       to what I felt on the simulator
マシンは ちょっと異る感じですね  シュミレータで感じた物とはね
                        ,a bit more    than   I expected   in terms of car feeling,
            少し良かったですけどね 予想よりもね  マシンの感触の面では。
 it is a bit more exaggerated    in the real car. 
    ちょっと より顕著でしたね 実車の方がね


We still have some work to do 
まだ やるべき仕事がいくつか有るし、
and 
それに
we have a lot to explore in the data    before tomorrow"
調査すべきデータがたくさん有るんです 明日を前にしてね!


** tomorrow → 明日(土曜)はフリー走行3と予選が行われる




🔶    以下 原文  🔶www.forulaone.comより 

Yuki Tsunoda - FP1: 1:29.172, P6; FP2: 1:30.625, P18
“I think we can say today was ok, but it could have been better. FP1 was better than FP2, I gained a lot more learnings. We didn’t set a lap time in FP2 due to the number of stops in the session, you could maybe call the session a shambles for everyone. Overall, it is ok and I am happy to have confidence in the car. The car feels a bit different to what I felt on the simulator, a bit more than I expected in terms of car feeling, it is a bit more exaggerated in the real car. We still have some work to do and we have a lot to explore in the data before tomorrow."
コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )