goo

早稲田大学大隈講堂横の喫煙所〈英訳付〉

2012年09月30日 | たばこをめぐる見聞記

先日、早稲田大学構内に初めて入ってみました。校内を一巡してから大隈講堂に出ると、右横に喫煙所がありました。9月の入学式当日で、国際色豊かな人たちがたくさん歩いていました。

喫煙所にはお一人がタバコをふかしていましたが、ほかには誰もい子少し寂しい感じがしました。早稲田大学の校内では、吸い殻のポイ捨てはほとんど見当たらず、分煙がしっかりと確立されていました。というよりもタバコを吸う人がそれだけ少ないのだと言えます。

The other day I entered the Waseda University campus for the first time.
After making a round of the campus, I went out to the Okuma Auditorium and found a smoking area on the right side.
In front of me, it was the day of the September entrance ceremony and there were many international people walking around.

One person was smoking in the smoking area, but there was no one else there and it seemed a little lonely. On the Waseda campus, there was almost no littering of cigarette butts, and the separation of smoking and non-smoking was well established. It could be said that there were only a few people who smoked.
goo | コメント ( 0 ) | トラックバック ( 0 )
 
コメント
 
コメントはありません。
コメントを投稿する
 
名前
タイトル
URL
コメント
コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。