今日の覚書、集めてみました

いつの間にか、10歳になりました。

クチャらーにムカつくあなたはジーニアス、な理由

2015-04-20 21:23:46 | Telegraph (UK)
私の集中力とスピードと効率はデカい足音とか、電話の声とか、どーでもいいお喋りとか、段ボールだのなんだののパッキングの音とか、引き出しや扉を勢いよくとじる音とか、お菓子のパッケージのぱりぱりぱりぱりぱりぱりとか、貧乏ゆすりとか、超スーパー無理です。資料の翻訳やる時は上司公認でイヤホンつけて仕事してます。ジーニアスじゃないけどね(ざんねーん)。

Why being unable to stand noisy eaters might make you a genius
(クチャらーにムカつくあなたはジーニアス、な理由)
By Saffron Alexander
Telegraph: 11:33AM GMT 09 Mar 2015
A new study suggests the most creative of us are unable to filter out irrelevant noise

極めてクリエイティブな人は雑音を無視出来ない、ということが研究によって明らかに…。


The next time you find yourself sighing in annoyance at your colleagues' inability to munch their crisps quietly, take solace in the fact that this could mean you are a genius.

同僚がバリバリとお菓子を食べている時にイラっと来たら、おー、私ってジーニアスなのかも、という事実に慰められてください。

A new study from Northwestern University suggests that the inability to filter out competing sensory information is a common occurence in the creatively talented.

ノースウェスタン大学が行った研究から、競合する知覚情報を除外出来ないのは、クリエイティブな才能のある人に多く見られるということがわかりました。

The study cites creative geniuses such as Charles Darwin, Anton Chekhov and novelist Marcel Proust, who notoriously wore ear-stoppers and lined his bedroom with cork to block out noise whilst he worked.

この研究は、チャールズ・ダーウィン、アントン・チェーホフ、マルセル・プルーストといったクリエイティブな天才を採り上げていますが、彼らは高い耳栓ユーザーだったり、作業中に雑音をシャットアウトするために寝室にコルクを敷き詰めたりしたことで有名です。

Lead author of the study Darya Zabelina said: "The propensity to filter out 'irrelevant' sensory information....happens early and involuntarily in brain processing and may help people integrate ideas that are outside the focus of attention, leading to creativity in the real world."

代表執筆者のDarya Zabelina氏はこう語っています。
「『どうでもいい』知覚情報を除外する傾向は、脳における情報処理の早い段階で無意識に起こるもので、注意を注いでいる対象以外のものに思考を統合するのを助けて、現実世界では創造性をもたらします」

The study analysed 100 participants who were asked to provide as many answers as they could to several unlikely scenarios within a limited amount of time. Participants were then asked to take a "Creative Achievement Questionnaire" where they reported their creative achievements across 10 verticals, including: visual arts, creative writing, scientific discovery and culinary arts.

研究の参加者100人は、幾つかのあり得そうにない展開に対して、制限時間に出来る限り多くの答えを出すよう求められました。
参加者は続けて、視覚芸術、作文、科学的研究結果、料理など10項目に関するクリエイティブな実績について、『クリエイティブな実績アンケート』に答えるよう求められました。

Their answers revealed a strong link between those with the most creative answers and achievements and those sensitive to background noise whilst working.

その回答から、創造性が高い回答とクリエイティブな実績の豊富さは、作業中の雑音に対する敏感さと強く関連していることが明らかになりました。






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