ジローのヨーロッパ考

デンマークやドイツの農家に長期(?)滞在、体験したり感じたことを綴ります。

ドイツ: 新しい配達手段にトライ

2017-03-02 21:19:48 | 日記
2017年3月2日(Thu.) 配達手段の変更だけなら面白くないなと思いましたが、二酸化炭素の排出を削減できるとも書かれているのでこの話題を取り上げました。 ( ニュースソース: THE LOCAL de 3月2日発 )

<原文の一部>
German post service tests out new deliveries by 'cargo bike'    2 March 2017   08:58 CET+01:00
ドイツの集配サービスは 'cargo bike' による新しい配送のテストへ


If all goes according to plan, you could see more of these speeding through your city. Photo: DPA (計画通りに進めば、あなたの街でも見かけるかも・・・)

Apparently German postmen got bored of the traditional mail truck.
ドイツの郵便配達員は明らかに伝統的なメール・トラックに辟易しています。

German delivery service DHL Express is testing out deliveries using a brand new method - cargo bicycle.

The pilot project launched on Wednesday in Frankfurt and Utrecht in The Netherlands will give postal workers a faster and more environmentally friendly way of handing out parcels and documents.

Due to the growth of online orders and increasing traffic density, DHL spokesman Tobias Wider said it is becoming more challenging for couriers to move their cargo through inner city areas.

The new ‘cubicycles’ can each carry up to 90 packages, and DHL says this could save more than 16 tonnes worth of CO2 emissions in one year.

The devices come from a Swedish manufacturer and are offered online starting at €7,800, according to the Westdeutsche Allgemeine Zeitung.

(抜粋)ドイツの配送サービスDHLは、cargo bicycle と言う新しい方式のテストに入ります。 この試験プロジェクトは水曜日(注: 昨日)にフランクフルトとオランダの Utrecht で始まり、小包や書類の配送で環境面でも優しく、また、すばやい方法を提供するものです。 ネット注文の増大等に伴う配送業務の過密に対し、市内での配送にこうした取り組みを行っていくとDHL広報担当が語ります。 
この新しい ‘cubicycles’ は90パックを運ぶことができ、さらに、これによって1年当たり16トン相当以上の二酸化炭素排出削減の価値があると言います。 この装置はスウェーデン製で7800ユーロからオーダーできるそうです。

So far just two cubicycles are in use in Frankfurt. If the two-month test proves positive, DHL plans to use the vehicles in cities like Berlin, Düsseldorf and Stuttgart.

これまでのところ、2台がフランクフルトで使われます。 もし2ヶ月間の試行が良好であるのなら、DHLはこの乗り物をベルリンやデュッセルドルフ、シュツットガルトなどでも使う予定だと言います。

***

面白い取り組みですし、二酸化炭素排出削減にも効果が期待できると考えているところが感心できるところです。 但し、雨よけの風防などが装着されていませんが、雨天などの場合には装着可能になっているのでしょうか。

日本国内でも通販の増大等に伴う配送業の過密業務が問題になっていますが、改善すべき点はアチコチにあるのでしょうね。

*** 下の写真は、記事内容とは関係ありません。



***