奄美自然観察記

高のフィールドより

12本の群落  タネガシマムヨウラン

2023-08-31 23:33:21 | 植物

今日で8月も終わりですね。暦の上では夏の終わりですが、暑さはまだまだ続き、新潟辺りでは最高気温が39度以上と、奄美より随分と暑いようです。台風11号が沖縄付近に向かってきていて、奄美も朝から時折雨の降る天気です。植物仲間からの情報で、タネガシマムヨウランの群落を観てきました。あいにくちょっと小雨が降っていましたが、たくさんの黄色い花が咲き始めていて、とても美しい。10本以上の群落を観るのは、5年前に南部で観て以来です。毎年この時期に咲く秋の花と覚えているのですが、茎や実が黄色い個体があり、こちらは秋以外の季節に観たこともあります。

 

5年前の今日  15年前の今日

 

【島口バージョン】(キシゆむた)

きゅうし8月だか終わりだりょうりや。暦とぅしや夏ぬ終わりだりょんば、暑さやまだまだ続し、新潟ぼてぇじや最高気温ぬ39度あまりち、わきゃ島んまや、むるあちさんあんぶぇだりょっと。てーふ11号ぬ沖縄ぼてぇち向かとぅてぃ、わきゃ島だか、ひかんまらとぅきどぅきあむぃぬ降りゅん天気だりょっと。植物どぅしらぬ話し、タネガシマムヨウランぬまぐんば、にしきょうたが。わっさんくとぅに、なありっくゎあむぃぬ降とぅりょうたんじゃが、いっぱいぬ黄ーかん花ぬ咲きぃ始むぃとぅてぃ、むるきょらっさりょっと。10本あまりぬまぐんばにゅんや、5年むぇー、ふぇ方じにしっからだりょっと。毎とぅしくん時期咲きゅん秋ぬ花ちおぶぇとぅりょんじゃが、しんきゃ実ぬ黄ーかん色ぬむんぬあてぃ、くれぃや秋あなん時期に、にゃんくとぅだかありょっと。

 

この記事についてブログを書く
« 鼻を上げて威嚇?  イノシシ | トップ | くちばしの横振り採餌  セ... »

植物」カテゴリの最新記事