わたしの里 美術館

とりあえず西洋絵画から始めて、現代日本作家まで

アルバート・ジョーゼフ・ムーア

2007-12-29 | 作家の記録

 

                                           

アルバート・ジョーゼフ・ムーア

Albert Joseph Moore  (4 September 1841 – 25 September 1893)
an English painter, known for his depictions of langorous female figures set against the luxury and decadence of the classical world.

A・J・ムーア(1841年9月4日 – 1893年9月25日)、英国の画家(古典的な世界の贅沢と頽廃と比較対照されるlangorousな女の人物の彼の描写で知られている)でした。

 

He was born in York in 1841, the youngest of the fourteen children of the artist William Moore of York who in the first half of the 19th century enjoyed a considerable reputation in the North of England as a painter of portraits and landscape.

彼は1841年のヨークで生まれて、19世紀の前半の肖像と景色の画家としてイングランドの北部でかなりの評判を博したヨークのアーティスト・ウィリアム・ムーアの14人の子供たちで最も若かったです。


 
In his childhood Albert Moore showed an extraordinary love of art, and as he was encouraged in his tastes by his father and brothers, two of whom afterwards became famous as artists — John Collingham Moore and Henry Moore, and he was able to begin the active exercise of his profession at an unusually early age.

彼の幼児期には、アルバート・ムーアは芸術に対する驚異的な愛情を示しました、そして、中で励まされたので、彼のものは父と兄弟によって味わいます。そして、その人の2人はその後アーティストとして有名になりました — ジョンCollinghamムーアとヘンリー・ムーアと彼は、異常に初期の年齢で彼の職業の活発な運動を開始することができました。

 
His first exhibited works were two drawings which he sent to the Royal Academy in 1857. A year later he became a student in the Royal Academy schools; but after working in them for a few months only he decided that he would be more profitably occupied in independent practice. During the period that extended from 1858 to 1870, though he produced and exhibited many pictures and drawings, he gave up much of his time to decorative work of various kinds, and painted, in 1863, a series of wall decorations at Coombe Abbey, the seat of the Earl of Craven; in 1865 and 1866 some elaborate compositions: The Last Supper and The Feeding of the Five Thousand on the chancel walls of the church of St. Alban's, Rochdale; and in 1868 A Greek Play, an important panel in tempera for the proscenium of the Queen's Theatre in Long Acre.

彼の最初の示された作品は、彼が1857年に王立美術院に送った2つの図面でした。 1年後に、彼は王立美術院学校の学生になりました; しかし、2、3ヵ月の間彼らの中で働いた後に、独立した実行により収益をあげて従事していると、彼だけは決めました。 1858年から1870年まで続いた期間の間に、多くの絵と図面を製作して、展示したけれども、彼は時間の多くをいろいろな種類の装飾的な仕事にゆずって、1863年に、クーム・アビー(クレーヴンのアールのシート)で一連の壁装飾を塗りました; 1865と1866の少し凝った作品で: 最後の晩餐と聖アルバン(ロッチデール)の教会の内陣壁で5000を供給すること; そして、1868のAギリシア語Playで、Long Acreのクイーンズ・シアターのプロセニアムのためのテンペラ画の中の重要なパネル。


 
His first large canvas, Elijah's Sacrifice, was completed during a stay of some five months in Rome at the beginning of 1863, and appeared at the Academy in 1865. A still larger picture, The Shunamite relating the Glories of King Solomon to her Maidens (Walker Art Gallery, Liverpool), was exhibited in 1866, and with it two smaller works, Apricots and Pomegranates. In these Albert Moore asserted plainly the particular technical conviction that for the rest of his life governed the whole of his practice, and with them he first took his place definitely among the most original of British painters.

彼の最初の大きな油絵(エリヤのSacrifice)は、1863年の初めにローマで約5ヵ月の滞在の間に完成して、1865年にAcademyに現れました。 さらにより大きな絵(ソロモン王の栄光を彼女の少女(ウォーカー・アート・ギャラリー、リバプール)と関連づけているShunamite)は1866年に展示されました、そして、それで、より少ない2本(アプリコットとザクロ)は動きます。 これらのアルバートにおいて、彼の人生の残りの間の彼の実行の全体を支配した特定の技術的な信念を、ムーアは明らかに断言しました、そして、彼らと、彼は英国の画家で最も最初のものの間で確かにところを最初にとりました。

http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Joseph_Moore
http://honyaku.yahoo.co.jp/

 

 

 

 

三曲法のポーズ

 

 イギリスの画家
わたしの里 美術館  わが郷 HOME

 

 

 

 

 

 

コメント    この記事についてブログを書く
  • Twitterでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« アルマン・ポイント | トップ | アルテミジア »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。

作家の記録」カテゴリの最新記事