GU#51 Test Release Note
「一般的なダメージとヒールボーナスは+ダメージの効果から増加する職業スペルを除いて、発動したスペルにはもう適用しません。
↓
これだけだとどのような影響があるかわからないかもしれませんが、実際は非常に大きな変更となります。端的にいえば、proc の効果が大きく減少し、各クラスのスペルの効果、アイテムの評価が大きくかわることとなります。
↓
SoE Dev Aeralikさんの回答
This has been on our radar for awhile so to say it just came to light is not correct. Previously, few items upgraded base damage so the impact to proc spells was very limited to items like the Bloodthirsty Choker and a handful of similar items. With this expansion, came a lot of additional ways to get this effect so instead of very limited adjustments to proc damage it is becoming more and more pronounced the proc damage gains you can get from from this effect. So now its restricted to only applying to core profession procs like an enchanter or cleric reactive while item procs and some other generic buff procs will be controlled and inline with their original design.
http://forums.station.sony.com/eq2/posts/list.m?start=75&topic_id=444003
↓
簡単にこんな変更を・・・と思っていたら
↓
炎上
↓
6h後に撤回
SoE Dev Aeralikさんの回答
For the time being, we are going to revert this change and bring it back as part of the following update.
↓
まだ炎上中
↓
前回のファイター事件に続いての話で Eq2flame には、以下の Thread まで作成されています。
The "Fire Aeralik" Petition Thread
http://www.eq2flames.com/general-gameplay/40653-fire-aeralik-petition-thread.html
P.S. さておき
・x2, x4のインスタンスは、まだ入れないようです。片方は入り口封鎖、片方はLv100以上しかはいれない状態です・・・
・ソロミッションは、後日のパッチ後、実装されたようですが、報酬は faction のみで、シャードを報酬としてはもらえませんでした。
GU#51には期待していますが、正直最近のゲームバランスの調整には、がっかりさせられることが多くなりました・・・