English Collection

日頃目に付いた覚えたい英単語、慣用句などの表現についてのメモです。

car note

2014年08月22日 | 英語学習
The Pursuit of Happynessの主人公は結婚して子供もできましたが、収入その他の問題で妻との関係が悪化しているさなか、収入の多い新しい仕事に就けるはずだったのですが、ポストを約束してくれた当人が首になり無職になってしまいました。
Complicating those principles was the crumbling foundation of my relationship with Jackie. When I first came home to tell her what had happened, she said absolutely nothing. What could she say? "Sorry, old chap, hang in there," but she didn't. We had no savings, no income, only bills. Not anything extravagant, just your normal run-of-the-mill living bills: food, rent, car note, day care, Pampers.
"car note" という言い方は知りませんでしたが、日常の支払(請求書)の一つなので車の月賦の事かと思います。辞書を見ます。
普通の辞書には "car note" の見出しはありませんでしたが、俗語辞典のUrban Dictionaryには次の説明がありました。
another name for a car payment.: Auto Plaza got my car note so low I can actually pay it this time.
コメント    この記事についてブログを書く
  • Twitterでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« cakewalk | トップ | Supersalary »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

英語学習」カテゴリの最新記事