ジャムの英語生活

英語生活っていうと、ちょっと大げさかもしれません(笑)
毎日ちょっぴり英語にふれたいな~って思うのですo(^-^)o

ネコペン 0801 富山にて

2011-12-07 | ネコペン(2011.10~2012.3月)
He taxied around town to do his errands , had a quick lunch at the Junktown
deli , and returned to 14-A early enough to spend a little quality time with
the Siamese . He proposed another chapter of Eothen , and the cats followed him
into the library , but Koko had other ideas . He jumped to the library table and
started pawing furiously .
Koko was known to be a bibliophile , and on the six-foot library table there
were large-format art books reproducing the work of Michelangelo , Renoir , Van Gogh ,
Wyeth , and others , although the cat usually preferred small volumes that he could
easily knock off a bookshelf .
“What are you doing , you crazy animal ? ”Qwilleran said .
Koko had found a long flat box among the art books . It looked like leather ,
and it was labeled “Scrabble .”The blank tile found by Yum Yum had obviously
strayed from this box . Opening it , Qwilleran found a hunderd or so small tiles ,
each with a single letter of the alphabet . The sight was like a B-12 shot to
one who had won all the spelling bees in grade school and had been an orthographic
snob ever since . He sat down at the desk , opened the game board , and read
the rules out of sheer curiosity .

富山に行ってきました
在りし日の伯母を思い浮かべると、笑顔しか浮かばないぐらい
いつも笑顔で、とっても良くしてくれた伯母だったので、寂しくなりました。
母方の伯母なので、富山に帰省しても、最近ではめったに会うこともなくなっていた
ので、最後に会ったのはいつだったか・・・・後悔先に立たずです。
そんな訳で、伯父や従姉妹たちとも久しぶりの再会でした。

今回は、埼玉に出張で来ている兄と二人で車で帰ったので、兄とも久しぶりに
いっぱい話しました。結婚してからは、じっくり二人で話す機会なんてほとんど
なくなっていたので、行き帰りの車の中で、これでもかって言うくらい話し詰めでした
母とも二人でコーヒーを飲みながら、一時間ぐらいじっくり話せたし・・・よかった

実家には、姪っ子と娘のゆあちゃん(1歳2ヶ月)も泊まりに来ていたので、
とってもにぎやかでした。

目的は伯母の葬儀に出ることでしたが・・・いろんなことゆっくり考える機会となりました


ジャンル:
ウェブログ
コメント   この記事についてブログを書く
この記事をはてなブックマークに追加
« 富山へ | トップ | ネコペン 0802 埼玉に... »

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。

コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。

あわせて読む