What did you do today? Did you study English? I did it.

I study English using free contents on the website.

Suggestions with Mr. Omae

2012-04-22 11:01:34 | 原発
Lessons Learned From Fukushima Dai-ichi
http://www.youtube.com/watch?v=L-DoX-XQvag&feature=relmfu



You can watch this You Tube video with English subtitles.
このユーチューブは英語字幕で見ることができます。

Please click the "CC" button.
ccボタンをクリックしてください。

His name is Kenich Omae.
彼の名前は大前研一さんです。

He is a management consultant.
彼は経営コンサルタントです。

Since he used to be a nuclear reactor designer, he offered these suggestions to the Minister Hosono on October 28th of last year.
かつて原子炉設計師をしていたことがあるのでこの提言を昨年10月28日に細野大臣に提出しました。

In Japan many meetings are being held by to research the accident at the Fukushima No1 nuclear power plant.
日本ではたくさん福島第一原発に関して調査する会議がおこなわれています。

But this was held confidentially to avoid causing concern.
しかし、これはいかなる影響をさけて秘密裏におこなわれました。

To my surprise, the work was done by volunteers.
驚くことにボランティアだったのです。

I just learned about it yesterday.
わたしは昨日知ったばかりです。

I want many people to watch it and feel strongly concerned about nuclear power plants.
多くの人がこれを見て原発に対し懸念してほしいと思います。

In the near future, you might also experience a severe accident like the one that occurred in Japan...
ごくちかいうちに日本で起きたひどい事故と同じ経験をあなたがするかもしれません。

I hope you don't.
そんなことにならないように願っています。

最新の画像もっと見る

1 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
ねぇ (nene777ne@yahoo.co.jp)
2012-05-11 13:38:47
はじめまして!ハロッo(~∇~*o)(o*~∇~)oハローッ 初めてコメント残していきます、おもしろい内容だったのでコメント残していきますねー私もブログ書いてるのでよければ相互リンクしませんか?私のブログでもあなたのブログの紹介したいです、私のブログもよかったら見に来てくださいね!コメント残していってくれれば連絡もとれるので待ってますねーそいじゃ◆゜ω゜◆゜ε゜◆゜Д゜◆゜Å゜◆゜∀゜アドレス残していくのでメールしてね!そいじゃ◆゜ω゜◆゜ε゜◆゜Д゜◆゜Å゜◆゜∀゜

コメントを投稿