ひなだんご

雑記帳

きょうの英語(2017/03/21)

2017-03-21 13:43:38 | 2017年
Our school stands on the hill.
I want a yellow bag.
What time is it now ?
My sister is seven years old.
Let’s go to the park.
Please look at the picture on page twelve.

私たちの学校は丘の上に立っている。
私は黄色いカバンが欲しい。
今何時ですか。
私の姉[妹]は7歳です。
公園に行きましょう。
12ページの写真をみてください。


Look at the screen, everyone.
Can you see the picture ?
Let’s listen to the music.
We can hear the song of birds.
Don’t stand up.
Please sit down.

皆さん、スクリーンを見なさい。(注目しなさい)
その絵が見えますか。
その音楽を聞こう。
小鳥のさえずりが聞こえる。
立ち上がるな。
どうぞお座りください。


a tall boy
go to school
a pretty girl
eat dinner
read a book
in my room

背の高い男の子
学校に行く
可愛らしい女の子
夕ご飯を食べる
本を読む
私の部屋の中で


Lesson 1 英語の文のしくみ
英語の文には主語と動詞が必要です。
主語(S):文の主人公を表す言葉。
動詞(V):主に「動き」を表す言葉。

I play tennis.
You run fast.
Kenta likes baseball.
We speak Japanese.
You eat a lot.
I have a bike.
We walk to school.
I like music.

私はテニスをします。
あなたは速く走ります。
健太は野球が好きです。
私たちは日本語を話します。
あなたはたくさん食べます。
私は自転車を持っています。
私たちは学校まで歩きます。
私は音楽が好きです。


英検5級教本

*<from +国>で出身地を表します。
国の部分に県や都市を入れて、
I am from Kyoto.「私は京都出身です」のように言うこともできます。

Hello, I am Tom.
I am from America.

Hello, I am Sarah.
I am from Canada.

Hello, I am Kate.
I am from Australia.


*「こちらは〜です」と人を紹介するときは
This is ~. を使います。

This is John.
He is my friend.

This is Daniel.
He is from France.

This is Cindy.
She is from Singapore.


*be動詞の種類
「〜は」の部分にくる単語(主語)によって使うbe動詞は変わります。
I と You 以外が主語のときは
1人・1つ(単数)なら is を使う。
2人・2つ以上(複数)なら are を使う。

This is my mother.
They are from Canada.
She is my teacher.



英検5級会話表現

Where is the cat ?
On the chair.
ねこはどこにいるの?
いすの上よ。


When do you do your homework ?
After dinner.
いつ宿題をするの?
夕ご飯のあとよ。


Where do you usually study ?
At the library.
いつもどこで勉強していますか。
図書館です。


What time do you go to bed ?
At ten.
何時に寝るの?
10時よ。


When is your piano concert ?
Tomorrow afternoon.
きみのピアノコンサートはいつ?
あしたの午後です。


Whose car is that ?
It’s my father’s.
あれはだれの車ですか。
私の父のです。


Who is that woman ?
She is my aunt.
あの女の人はだれですか。
彼女は私のおばです。


Who washes the dishes after dinner in your family ?
My sister does.
夕ごはんのあと、家族のだれがお皿を洗いますか。
姉(妹)です。


I have violin lessons on Sundays. How about you.
I don’t play the violin. I play the guitar.
私は日曜日にバイオリンのレッスンがあるの。あなたはどう?
ぼくはバイオリンをひかないよ。ぼくはギターをひくんだ。


What time is it now ?
It’s five.
今、何時ですか。
5時です。


How much is that jacket ?
It’s fifty dollars.
あのジャケットはいくら?
50ドルです。


Can I have the salt, please ?
Here you are.
塩をとってもらえますか。
はい、どうぞ。



リスニングガールの耳ルール30

These tulips are so pretty !
His house is pretty far from here.
The pasta was pretty good at that new place.
このチューリップとてもかわいいね!
彼の家はここからけっこう遠い。
その新しい店はパスタがけっこうおいしかった。


I received another letter from her.
I forgot to send the letter.
The letter is 10 pages long !
私は彼女からもう一通手紙を受け取りました。
私は手紙を送るのを忘れました。
その手紙は10枚にも及びました。


Do you have this Beatles CD ?
I love the Beatles so much !
Which Beatles song do you like best ?
このビートルズのCD持っている?
私、ビートルズが大好きなの!
ビートルズのどの曲が一番好き?


I will do better next time.
It’s better if you stay home.
Which is better, this one or that one ?
次はもっとうまくやります。
あなたは家にいた方がいいわ。
どっちがいい?これか、あれか。


What’s the difference between British and English ?
Is it true that most British people prefer tea ?
I went to the British museum.
ブリティッシュとイングリッシュの違いは何ですか?
ほとんどのイギリス人が紅茶を飲むのは本当ですか?
私は英国美術館に行きました。


See you later !
We’ll go later this afternoon.
Let’s do it later.
またね!
私たち、午後になっちゃうけど遅れて行きます。
あとでやりましょう。


How much is the total after all the taxes ?
Is the total over $100 ?
Please give me the total number.
税込みのトータル価格はいくらですか?
全部で100ドルを超えますか?
合計をください。


It is on auto-pilot.
Is it manual or auto-focus ?
I need to get auto insurance.
自動操縦に切り替えています。
それは手動ですか?オートフォーカスですか?
私は自動車保険に入る必要があります。




英検1級単熟語

その選手はここ数年、けがに悩まされてきた。
The athlete has been plagued with
injuries in the last few years.
*plague 〜を悩ませる


その教師はジョンをクラスの他の生徒から遠ざけた。
The teacher alienated John from the
other students in his class.
*alienate 〜を遠ざける


彼は論争を起こす可能性の高い問題についてはコメントを避けた。
He avoided commenting on highly
contentious issues.
*contentious 論争を招く


鳥は多くの病気にかかりやすい。
Birds are susceptible to many
diseases.
*susceptible to ~ (病気に)かかりやすい


こんな一時しのぎの対策は状況を悪化させるだけだ。
This temporary measure will only
exacerbate the situation.
*temporary 一時的な
*measure (通例複数形~s)対策
*exacerbate 〜を悪化させる


手頃な物件の不足が若者の大量流出を引き起こしている。
The lack of affordable housing is
causing an exodus of young people.
*lack (…の)不足
*affordable (値段が)高くない、手の届く
*exodus 大量流出


私たちはライバルだが、二人の間に個人的な敵意はない。
We’re rivals, but there’s no personal
animosity between us.
*animosity 敵意


彼の会社は深刻な財政難にある。
His company is in a serious financial
predicament.
*predicament 窮地、困難な状況


その銀行は資産の換金を余儀なくされた。
The bank was forced to liquidate its
assets.
*force 強制する、無理に…させる
*liquidate 《資産など》を換金する
*asset (通例複数形~s)資産


党首は法案の根拠を説明した。
The party leader explained the
rationale for the bill.
*rationale 根拠


その政治家は断固として辞職を拒んだ。
The politician was adamant that he
would not resign.
*adamant 断固とした、譲らない
*resign 辞職する


その少年は何人かの同級生と徒党を組んだ。
The boy formed a clique with
some of his classmates.
*form …を組織する
*clique 徒党、派閥
ジャンル:
学習
コメント   この記事についてブログを書く
この記事をはてなブックマークに追加
« きょうの読書 | トップ | きょうの英語(2017/03/22) »

コメントを投稿


コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。

あわせて読む

トラックバック

この記事のトラックバック  Ping-URL
  • 30日以上前の記事に対するトラックバックは受け取らないよう設定されております。
  • 送信元の記事内容が半角英数のみのトラックバックは受け取らないよう設定されております。
  • このブログへのリンクがない記事からのトラックバックは受け取らないよう設定されております。
  • ※ブログ管理者のみ、編集画面で設定の変更が可能です。