東箕輪ブログ

毎日単語帳づくりに追われて、それを活用できずに英語をマスターできない変なおじさんのブログです。

You make me wanna sing that song from Grease.

2017-01-30 12:28:20 | 日記
oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●


ブログをフレーズ帳化します。

日本語→英語に…。


①もうすぐバレンタインデーじゃの~。

②なんでエアコンをガンガン効かせてるんだい?

③浜辺でブラブラするのが好きなんだ。

④その絶好な機会を活かすべきだよ。

⑤やぁ、Fumi順調かい?
→順調さ。

⑥そいつぁ良かった。おぬしさ、最近晴れ続きで(=太陽が出ていて)南カリフォルニアの夏はもうすぐだよな。おぬしは夏のお気に入りがあるかい?
→ ん~夏のアクティヴィティのようなこと?あ~それじゃぁスクーター欲しいな。

⑦ま~じ?君が買うのか(乗るのか)?
あぁ、ダークブルーのやつ。よくね?

⑧いいねぇ、そりゃぁ心揺れるわな。
→えぇ、あ~、そうだね僕は自分のスクーターでハニントンビーチに行っているよ。そして、それはちょうど`どこでも駐めることができるような小さな車だから、だよね、駐車について心配する必要がないじゃん。

⑨あなたは南カリフォルニアのドライバー怖くないの?
→いえいえ。私は…私は大丈夫でしょう。

⑩ビーチのどこに行くの?あなたは桟橋により近いところにいますか?またはあなたはもっと近いところですか?→ん~、僕は桟橋のもっと近くにいたいな。周りには多くの大道芸人がいるからね。

⑪だからあなたはぶらぶらみたいなことをするのね、大道芸人を見物できるものね。あなたはどうなん?あなたの好きな夏の活動は何ですのん?
→ああ、私の好きな夏の活動は家にいて、A.Cをがんがんかけています(笑)私はいつも…

⑫それはインランド・エンパイア(内陸の帝国)で燃え上がっているんだ。
→あぁ、わかったよ。

⑬だから、ショッピングモールに行って、あらゆる夏のセールスを利用することに惹かれているのは分かっているんだけど、本当に私が運転しているときに私の肌が剥けるような気がするの。だから私の好きなことは、家にいて、ああ、エアコンをがんがんかけるのよ…

⑭レモネードかなんかを飲んで2時くらいに寝るんだ。
→いんじゃね!?(笑)

⑮うん。それから4時に、私はテラスでもっと涼しい天気でいい感じになれます。→はい、はい、はい。

⑯それはもうちょっと…てかもう少し許されてもいんじゃね!?
→えぇ、私たちが夏の夜の話をしているなら…私は夏の夜が大好きよ。私はテラスに座るのも大好き。

⑰あなたは私にグリースからその歌を歌わせたいと思うわけ。(笑い)→そう、そう、そう。





oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。+o●☆.。





①Valentine's Day is around the corner.

②Why are you blasting the AC?

③I like to Wonder around the beach.

④You should take advantage of that great opportunity.

⑤Hey Fumi, how's it going?
→It's going well.

⑥That's great. You know the sun's been out lately and in Southern California summer is just around the corner. Um do you have any summer favorites?
→Mm like summer activities? Ah well, I like to uh well I have a scooter.

⑦Shut up you do?
→Yeah it's uh midnight blues. Isn't that nice?
※shut up≒No way or Really?

⑧Yes that sounds enticing.
→Yeah yeah well uh I take my scooter down to Huntington Beach. And uh you know since it's such a small vehicle I can just uh park it anywhere.
And I don't have to worry about parking.
※enticing…誘惑する ♪エンタイズィン

⑨Aren't you scared of, you know, Southern California drivers?
→No no. I'll be…I'll be fine.

⑩So uh which side of the beach do you go? Are you closer to the pier? Or are you closer um…
→Yeah I like to stay closer to the pier cuz there's a lot of uh street performers around there.

⑪So you can kinda wander around and take in the…take in the performances so..yup. How about yourself? What's your favorite summer activity?
→Oh my favorite summer activity is staying home and blasting the A.C. (Laugh) Um I usually…
※take in…《米口語》見物する、見に行く


⑫It's blazing out in the Inland Empire.
→Oh OK.
※Inland Empire…カリフォルニア州南部にある

⑬So um I know it's tempting to go to the mall and take advantage of all the summer sales but really I feel like my skin's gonna come off when I'm driving. So my favorite thing to do is to stay home and uh blast the A.C.…

⑭Have some lemonade and then around 2 o'clock I take a nap.
→There you go. (Laugh)

⑮Yeah. Then at 4 o'clock then I uh…then I enjoy just the cooler weather in the patio.
→Yeah yeah yeah.

⑯So that's a little bit…you know a little bit more uh forgiving.
→Yeah yeah, if we're talking summer nights…I love summer nights. I love sitting out in the patio also.

⑰You make me wanna sing that song from Grease. (Laugh)
→Oh right right right.
※Grease…1978年の学園ミュージカル映画
ジャンル:
モブログ
コメント   この記事についてブログを書く
この記事をはてなブックマークに追加
« I heard about the nicotine ... | トップ | Have you ever used the subw... »
最近の画像もっと見る

コメントを投稿

日記」カテゴリの最新記事

トラックバック

この記事のトラックバック  Ping-URL