東箕輪ブログ

毎日単語帳づくりに追われて、それを活用できずに英語をマスターできない変なおじさんのブログです。

What's wrong? You don't look alright.

2017-07-08 11:28:43 | 日記
oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○
o'●



ブログをフレーズ帳化します。

日本語→英語に…。


①本当の事を話して?10年以上も友達なのよ。あなたのことは誰よりもわかってるわ

→いやだわ。言えないわよ。恥ずかしいもの。

②あなたとあなたの友人がショッピングモールで店を後にすると、友人は万引きした(あるものを支払うことなく何か取った)ことを明かしました。彼女は自分のしたことを
(達成を)まるで得意になっているように見えました。あなたはどうしますか?

私は返すように彼女に言うわ。
それはいいことではないもの。
彼女は恥ずべきで、自分がしたことを残念に思うべきよ。

③何かあったの?様子が変よ。
→知らないの?私、ふられたの。

④何かが壊れた場合は、それを修理する?それとも新しいものを購入する? その理由は?

個人的には、私はまったく新しものが好きではなく、年季の入った(使い込んだ)ものが好きだな。
だから壊れたときには修理するのが大好きなんだ。
お金を節約することができるし、環境にやさしいよね。

⑤次の授業は休みだよ。Smith先生は具合が悪いんだと。
→それは知らなかった。教えてくれてありがとう。

⑥あなたの旅行の思い出いついて話して。

僕は30歳のとき、長崎の対馬島への旅行に行ったんだ。
そこを訪れるのは初めてだったのですが、何となくデジャヴを感じたんだ。
すべてが自分に懐かしく親しみを感じたんだ。 私は今年も対馬を訪れるよ。

⑦ねえ、ここの数字が違ってるんじゃないかな。これ、見てよ。
→おぉ、良く見つけたわの~。よし、それじゃあ直さないとね。

⑧あなたの子供は学校でいじめられ、もう学校に行きたくはありません。
あなたは彼女に強制しますか? 理由は?

私は彼女に強制的に学校へ行かせることはしないな。
彼女がそれを拒否している場合、彼女の意志を尊重したいと思うんだ。
彼女は自宅で勉強することができ、学校に通うことに拘る理由はないんだ。

⑨命がけであなたを守る気はないわ。

⑩正直、自分の目を信じられなかったね。

⑪今日やったことをおさらいしなよ。

⑫今日はどんな風に過ごす予定?
→リラックスして、お気に入りの映画を見るんだ。

⑬あなたが間違っていることが分かった時を教えて。

私が中学校に通っていた時、教師は私にとても厳しかったのです。
私は彼が私を嫌っていると信じていたのです。
会合の式で、彼は自分の弱点を記録した(保管して)くれたノートを私に見せてくれました。 私が間違っていると思ったので、もっと聞いてみるべきでした。

⑭ねえ、君はギターを弾くの?今週末にジャムセッションするんだけど、君も来ないか?
→それは楽しそう。ぜひ参加したいな。

⑮あなたが本当に寂しいと思うあるものついて教えてください。

私は日本の私の家のピアノを本当に懐かしく思うの。
私は音楽が大好きで、さまざまな音楽をよく聞くわ。
ピアノは動かすには大きいので、私は置いてきたけれど、時々ピアノが本当に懐かしくなるわ。







oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜









①Why don't you tell me the truth? We've been friends more than 10 years. I know you better than anybody.
→ No. I can't. It's embarrasing.
※It's embarrassing.…恥ずかしい、気恥ずかしい、ばつが悪い

②When you and your friend leave a store at the mall, your friend shows you that she has taken something without paying for it.
She seems quite proud of her accomplishment.
Do you do anything?

I would tell her to return the thing she took.
It is not the right thing to do.
She should be ashamed and sorry for what she has done.

③What's wrong? You don't look alright.
→You know what? I got dumped.
※get dumped…ふられる

④If something is broken, would you repair it or buy a new one? Why?

Personally, I don't like brand-new things and I prefer something a bit shabby.
So I love to repair things when they are broken.
I can save money, and it is eco-friendly as well.

⑤ Next class is cancelled. Mr. Smith is sick.
→I didn't know that. Thank you for letting me know.
※Thank you for letting me know.…教えてくれてありがとう、知らせてくれてありが
とう

⑥Talk about your memory of a trip.

When I was 30 years old, I went on a trip to Tsushima island, Nagasaki.
It was the first time for me to visit there, but I felt deja vu somehow.
Everything looked nostalgic and familiar to me. I still visit Tsushima once a year.

⑦Hey, I guess the number here is wrong. Look at this.
→Wow, good catch. Okay, then I need to fix that.
※Good catch.…よく見つけたね

⑧Your child is bullied at school and she doesn't want to go to school anymore
.
Would you force her to go or not? Why?

I wouldn't force her to go to school.
If she is refusing to do so I would like to respect her will.
She can study at home and there's no reason to stick at going to school.
※bully…いじめる

⑨I'm not going to risk my neck to protect you.
※risk one's neck…命がけでやる

⑩I honestly couldn't believe my eyes.
※can't believe one's eyes…目を疑う

⑪You'd better go over what you did today.
※go over…復習する

⑫What's your plan tognight?
→I am going to kick back and watch my favorite movies.
※kick back…リラックスする、ゆっくりする。

⑬Tell us about a time when you found out you were wrong.

When I was at junior high school, a teacher was so strict with me.
I believed he hated me, and I didn't study so hard.
At the convocation ceremony, he showed me a notebook that he had kept about my weaknesses, and he said I should improve them. I thought I was wrong, and I should have listened to him more.

⑭Hey, do you play the guitar? How about joining our jam session on this weekend?
→Wow, that sounds fun. I would love to.

⑮Tell us about something or someone you really miss.

I really miss my piano in my house in Japan.
I love music, and I often listen to different kinds of music.
A piano is huge to move, so I left it, but I really miss playing the piano sometimes.
 
ジャンル:
モブログ
コメント   この記事についてブログを書く
この記事をはてなブックマークに追加
« It seems to me that you hav... | トップ | If possible, I wanna spend ... »
最近の画像もっと見る

コメントを投稿


コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

数字4桁を入力し、投稿ボタンを押してください。

あわせて読む

トラックバック

この記事のトラックバック  Ping-URL