東箕輪ブログ

毎日単語帳づくりに追われて、それを活用できずに英語をマスターできない変なおじさんのブログです。

How is Fumi doing?→I haven't talked to him these days.

2017-05-03 16:57:40 | 日記
oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●


ブログをフレーズ帳化します。

日本語→英語に…。


①おぬしそれはショックだろうな。
→もちろんじゃよ。そのことを考えると寒気がするわ。

②あなたの好きなお菓子は何ですか?
なんで彼らが好きですか?

私はチョコレート大好きなので、チョコレートを使ったスウィーツが大好きなの。
私が子供のころ、祖母は散歩をしているときチョコレートバーを私に買ってくれました。
それはいつもその日の楽しみでした。私は今でも自分へのご褒美として仕事後もチョコレートバーを買ってるの。

③私はこのクリスマスパーティーを楽しみにしていました。

④結局はFumiから色々な事を学べたわ、まあかなりの頻度で喧嘩もしたんだけれどね。
→君たち二人が最後にはうまくやれてるようで良かったの~。

⑤あなたが勉強するとき、あなたは音楽を聴いたり聞いたりしますか?それはなぜ?

私は勉強に集中するために音楽が必要だよ。
特に私が何かを覚えようとするには、絶対にに音楽が必要なんだ。
音楽によって、難しいことをとても簡単に思い出すことができるんだ。

⑥どう手伝おうか?
→ありがとう、それじゃ、皿洗いやってくれる?

⑦あなたが飲んでいる牛乳はあなたの健康にとって良いとか悪いとか思いますか?
どうしてそう思うの?

私は、牛乳は健康にはとても良いと思うけれど、あまり摂らない方が良いな。
牛乳には一定量の脂肪が含まれていますので、あまりにも多く摂取すると太っちゃうよ。。
1日に数カップの牛乳がいんじゃね。

⑧Fumiはどうしてる?
→ここのところやつとはしばらく連絡とっていないんだ。

⑨あなたは何が一番怖いですか?そりゃまたどうして?

私はヘビが怖いですね。
私がベトナムを旅しているとき、私はヘビに遭いました。そして、
私のほうに凄く速くやって来ました。
私は逃げたので、何も起こらなかったんだけれど、それは非常に有毒なものだったそうです。

⑩僕は高校のときの先生が大好きで、教育の道へ進むことに決めたんです。
→まあ、きっとすばらしい先生だったのでしょうね。

⑪あなたの周りの人を逃れるために子供の頃に行った特別な場所はありますか?

私は苦労したとき、いつも私の祖母に会いに行きました。
彼女は私の家から2ブロック離れたところに住んでいた。それは私の避難所だった。
彼女はとても親切で寛大だったので、いつも安心していました。

⑫おめでとう、Fumi。そのポジションにつくことができて、すごいじゃないか。
→そこでずっと働きたいと思っていたからね,チャンスに飛びついたんだ。

⑬あなたは過去から幽霊や声を見たり聞いたりしたことがありますか?

私は幽霊を見たことがないけれど、私の妹はそれを見たんだよ。
彼女は自分の部屋にいるとき、誰かが彼女の肩に触れるのを感じたんだって。
彼女は戻って白いものが彼女の部屋から出て行くのを見たんだと。

⑭何があなたを日本に来させたのですか?
→私は日本で勉強している友人がいて、彼を訪ねて来ました。

⑮あなたは子供のとき学校が好きでしたか?
学校であなたの好きな科目は何でしたか?

私は一日中講義を聞くのが面倒だったので、学校はそんなに好きではありませんでした。
体育は私の最も好きな科目で、私はサッカーをするのが大好きでした。
いまだに会社の同僚とサッカーをしています。

⑯もしもよろしければ、私がご案内しますよ。

⑰デスクトップとノートパソコンを比較しな。

デスクトップコンピュータは持ち運びできないけれど、ワイドスクリーンで、長時間の使用でも楽だよね。
一方、どこでもノートパソコンを持ち歩くことができて便利でしょ。
いつでもどこでも映画を見ることができるので、私はノートパソコンが好きなんだ。

⑱帰り道でちょっと寄ってもいい?
→ごめん、僕はうちにいないんだ。。明日は?

⑲あなたが最も心配していることを教えてください。

私は故郷の母親を心配しています。
彼女は今70歳ですが、私の兄弟の家族とはうまくいっていません。
彼女はしばしば私の兄弟と喧嘩しますが、私は彼らが平和に一緒に暮らしてほしい思います。。

⑳ひぇ~、暑くて溶けそうだ。いつこの暑さは和らぐんだろ?
→ほんとよね。何か冷たい物でも食べに行こうよ。

(21)あなたは妊娠しており、わずか15歳です。
両親がそれを知ったら、両親はすごく怒ると思います。
あなたは両親に話しますか?

私は両親非常に怒っていることを知っていても、私は彼らに言います。
私はまだ15歳です。私は子供を持つには誰かの助けが必要なんです。
15歳の少女が出産し、助けなしに子どもを育てることは非常に難しいです。





oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。





①It must be shocking to you.
→Of course. I get a chill thinking about it.
※get a chill…寒気がする、ぞくぞくする。

②What are your favorite sweets?
Why do you like them?

I love chocolate, so I love any kind of sweet with chocolate.
When I was a child, my grandmother bought me a chocolate bar after taking a walk.
It was always a delight of the day, and I still buy a chocolate bar after work to reward myself.
※delight…大喜び、うれしさ、歓喜

③I've been looking to forward to this Christmas party.
♪forward…フォアワrd

④After all, I learned a lot from Fumi, even though we had fights quite often.
→That was good you two got along in the end.
※in the end…最後には、結局、ついには

⑤When you study, do you listen to music or not? Why?

I need music to concentrate on my studies.
Especially, when I try to memorize something, I definitely need music.
With music, I can remember difficult things very easily.

⑥How can I help you?
→Thanks, then can you do the dishes?
※do the dishes…皿洗いをする。

⑦Do you think milk is good or bad for your health?
Why do you think so?

I guess milk is very good for health, but better not to take too much.
Milk has a certain amount of fat, so if I take too much, I will be overweight.
A few cups of milk a day would be good.

⑧How is Fumi doing?
→I haven't talked to him these days.

⑨What are you afraid of the most? Why?

I am afraid of snakes the most.
When I was traveling in Vietnam, I saw a snake and it came up to me very quickly.
I ran away, so nothing happened, but I heard it was a very poisonous one.

⑩I loved my teacher at high school, and I decided to go into education.
→Wow, she must have been a great teacher.
※go into (a field)…(ある分野)へと進む。

⑪Is there any special place where you used to go as a child to escape those around you?

When I had a hard day, I always went to see my grandmother.
She lived 2 blocks away from my house, and it was my shelter.
I was always relieved there, because she was very kind and generous to me.

⑫Congratulations, Fumi. I am proud you've got the position.
→I've always wanted to work there, so I jumped at the chance.
※jump at the chance…好機に飛びつく、チャンスに飛びつく

⑬Have you ever seen or heard ghosts or voices from the past?

I have never seen a ghost, but my sister has seen one.
When she was by herself in her room, she felt someone touch her shoulder.
She turned back, and saw something white go out of her room.

⑭What made you to come to Japan?
→I have a friend who is studying in Japan, and came to vist him.

⑮Did you like school as a child?
What was your favorite subject in school?

I didn't like school so much, because it was boring to listen to the lecture all day long.
Physical Education was my most favorite subject, and I loved playing soccer.
I still play soccer with my co-workers in my company.

⑯If you like, I can show you around.

⑰Compare desktop and laptop computer.

Desktop computers are not movable, but they have a wide screen and are easy to work with in long hours.
On the other hand, I can take a laptop everywhere I want, and it is useful.
I prefer laptop because I can watch movies anytime and anywhere.

⑱Can I drop by on my way home?
→Sorry, I'm not at home. Maybe tomorrow?

⑲Tell us about what you worry about the most.

I worry about my mother in my hometown.
She is now 70 years old, and she doesn't get along with my brother's family.
She often fights with my brother, and I wish they live together peacefully.

⑳My God, I am melting... When will this heat let up?
→I know. Let's go to get something cold.
※let up…(雨、雪、暑さ,寒さが)やむ、和らぐ

(21)You are pregnant and only 15 years old.
You feel that your parents would be extremely angry if they found out.
Would you tell them?

I would tell them even if I knew they would be very angry.
I am still 15 years old, and I need someone's help to have a baby.
It is very hard for a 15-year-old girl to give birth and raise a child without help.
ジャンル:
モブログ
コメント   この記事についてブログを書く
この記事をはてなブックマークに追加
« I couldn't concentrate beca... | トップ | I try not to smoke, but I c... »
最近の画像もっと見る

コメントを投稿

日記」カテゴリの最新記事

トラックバック

この記事のトラックバック  Ping-URL