東箕輪ブログ

毎日単語帳づくりに追われて、それを活用できずに英語をマスターできない変なおじさんのブログです。

Have you ever used the subway during rush hour?

2017-01-30 19:48:06 | 日記
oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●


ブログをフレーズ帳化します。

日本語→英語に…。


①いつだったか、僕はその場所に行きましたよ。花がおどろく程美しかったことを覚えています。

②あなたの人生において一番良かった旅行について話して下さい。

私は大学生のとき、カナダの農家に滞在しました。皆とても親切で、私は乳搾り、牛餌やり、BBQパーティのような多くのことを経験しました。唯一の1週間の滞在でしたが、 それは私の人生で非常に記憶に残る旅行でした。

③この騒音はどこからだ!?耐えられない!
→隣のビルが工事中なんだよ。一ヶ月ぐらい続く予定だって。
※It's killing me.…耐えられない、イライラする。

④ラッシュアワー時に地下鉄を使ったことはありますか?どうだった?

⑤なんてこった。次が僕の番だ…超緊張してるよ。
→心配ないさ!君ならできるって。

⑥あなたはダンスが好きですか?そうでもないですか?

私はダンスが好きで、月に2回クラブに行くの。
私がダンスをしているとき、厭なことを忘れることができるわ。
私はまた、自分一人で踊るよりもはるかに楽しい人と踊るのが好きなの。

⑦あなたの助けが本当に必要なのよ。
→悪いけれど、僕にはどうすることもできないよ。

⑧神の存在を信じますか?

俺は神を信じていないな。
俺が女神様を見ることができれば、私は信じるだろうな。
俺は見えるものだけ信じるんだ。

⑨急なお知らせで申し訳ないんだけれど、もし君が明日来れると嬉しいなあ。
→行けると思うわ。

⑩あなたはオゾン層について心配していますか?
それを保存するために何かできますか?

最近、オゾン層の穴がいくつかのニュースで治癒していると聞きました。
たとえそれが真実であっても、人々はオゾン層に影響を及ぼす有害化学物質を使用すべきではありません。
オゾン層を保護するために私たちができることは1つだけだと思います。

⑪調査の結果をくれる?
→すみません、それがまだなんです。コンピューターネットワークに想定外の問題が起きて、ソフトが全く動かないんです。

⑫あなたは子供が好きですか?
もしそうなら、どんなところが好きですか?

正直言って、私は若い頃は子供が好きではなかったんだ。
でも、私は息子ができたので、私は気持ちが変わったんだ。私は子供が大好きだよ。
彼らは非常にクリエイティヴで無邪気で、ほとんどの大人は年を取るにつれて失われちゃうよね。

⑬FumiとChieは道でたまたま会っただけかもしれないよ。
→おい、何言ってるのさ!二人を見ればわかるだろう。

⑭旅行中は、あなたがいる国の言語を話そうとしますか?

私はそうするね。私は通常、旅行の前に現地の言語を勉強するよ。
韓国に3ヶ月滞在することに決めたとき、私は韓国語のレッスンを受けたんだ。
本当に楽しかったし、旅行をよりエキサイティングなものにしたよ。






oO☆゜.。+o●☆.。+oO☆.○。o∞○。○o'●oO☆゜.。+o●☆.。






①At one time or another, I visited the place. I remember the flowers were amazingly beautiful.
※at one time or another…いつのことだったか。アtワンタイモらナダ

②Talk about the best trip in your life.

When I was a university student, I stayed at a farmer's house in Canada.
Everyone there was very kind, and I experienced a lot of things, like milking, feeding cows, and BBQ nights.
It was only a 1 week stay, but it was a very memorable trip in my life.

③Where is this noise from!? It's killing me!
→The next building is under construction. It will last for about a month.

④Have you ever used the subway during rush hour?
How was it?

I use the subway everyday in the morning, and of course it is awful.
Everyone is squashed up to each other, and no one looks happy.
I wonder why train companies don't add more cars during rush hour.

⑤Oh my god. My turn is coming next....I have butterflies in my stomach.
※(someone) has butterflies in one's stomach.…(誰かが)とても緊張している、そわそわしている
→No worry! You can do it.

⑥Do you like dancing or not?

I like dancing, and go to clubs twice a month.
When I dance, I can forget bad things.
I also like dancing with people which is much more fun than dancing by myself.

⑦I really need your help.
→I am sorry, but there's really nothing I can do.
※There's really nothing I can do.…私にはどうすることもできません。

⑧Do you believe in god?

I don't believe in god.
If I could see her, I would believe.
I just believe in something I can see.

⑨I am sorry for such short notice, but it would be great if you can come tomorrow.
→I think I can be there.
※I am sorry for such short notice.…急なお知らせですみません。恐縮です。

⑩Do you worry about the ozone layer?
Can anything be done to save it?

Recently I heard the hole in the ozone layer is healing on some news.
Even if it is true, people should not use any harmful chemicals that affects the ozone layer.
I guess it is only one thing we can do to protect the ozone layer.

⑪Can I have the result of the survey?
→Sorry, it is not ready yet. We hit a snag with the computer networks and the software doesn't work at all.
※hit a snag…予想外の問題が起こる

⑫Do you like children?
If so, what do you like about them?

To be honest, I didn't like children when I was young.
However, since I had my son, I changed my mind, and I like children very much.
They are very creative and innocent which most adults are losing as they get older.


⑬Fumi and Chie could just happen to meet on the way.
→Hey, come on! Put two and two together.
※Put two and two together.…(明らかに)わかるでしょう。

⑭When you are traveling, do you try to speak the language of the country you are in?

I do and I usually study the local language before the trip.
When I decided to stay in South Korea for 3 months, I took Korean language lessons.
It was really fun, and I got more excited for the trip.
ジャンル:
モブログ
コメント   この記事についてブログを書く
この記事をはてなブックマークに追加
« You make me wanna sing that... | トップ | Valentine's Day is just aro... »
最近の画像もっと見る

コメントを投稿

日記」カテゴリの最新記事

トラックバック

この記事のトラックバック  Ping-URL