学校生活のようす@東小学校


箕面市立東小学校の
児童たちの活動、
学校のようすを
紹介していきます。

One-thousand paper cranes

2016年06月13日 | English blog by ALT

We made one-thousand paper cranes to remember the children who died from the atomic bomb.

We hope for peace in the future.  

Last week the 6th graders took a trip to Hiroshima and Shikoku.

We placed one-thousand paper cranes in the Children's Peace Monument.

 

We also learned to make udon noodles and climbed Konpira!

 Everyone had a good time and learned a lot!

 

今回は「千羽鶴」です。 'one-thousand paper cranes 'といいます。

6年生は修学旅行に向けて、千羽鶴を準備しました。これからの平和を願いながら・・・

折鶴の実行委員が各クラスに入り、鶴の折り方を説明したり、いっしょに折りました。

できあがった千羽鶴を大切に広島まで持っていき、原爆の子の像の前に捧げました。

 

修学旅行では、うどん打ち体験や金毘羅の階段を上りました。

多くのことを学び、貴重な時間を過ごしました。

この記事についてブログを書く
  • Twitterでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 金刀比羅宮参道 | トップ | 旅のおわり »
最新の画像もっと見る

English blog by ALT」カテゴリの最新記事