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★善き出来事の聖母(好結果の聖母)

2016-07-09 05:47:16 | 好結果の聖母
★善き出来事の聖母(好結果の聖母)

Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times" P.21

第一章 マザー・マリアナ・デ・イエズス・トレスは、20世紀のために、いけにえとなった

 1634年2月2日のことでした。アシジの聖フランシスコ会修道会で、ある修道女が南米エクアドル・キト市にある、けがれなき御宿りの修道院のチャペルで真夜中に祈りをささげていました。

 この聖なる修道女は、聖母から、不思議なことに、われわれの時代である、現代の幻視を見せられました。それで、自分自身を20世紀のためにいけにえとしてささげたのです。
 修道女の晩年には、聖母が修道女に御出現になりました。そして、「あなたは一年以内に死ぬでしょう」とおっしゃったのです。
 そして、大変驚くべき、驚異的なことに、
「あなた(この修道女)のこと、また、あなた(この修道女)が所属している修道院のことは、20世紀の終わりまで人に知られることなく隠されているでしょう。」
と、約束なさいました。

 この修道女は修道院に対してあふれるばかりの愛をもっていました。同時に、地位・特権の悪用・乱用が、頻発していることに対して苦悩していました。「悲しい時代に先駆けて修道院内部に侵入してくるであろう」聖職者でありながら悪い心の持ち主に対する苦悩を。

 修道女は、聖母に対し、大胆にも次のような不可能なことをお願いしたのです。

「どうか、わたしをその時代まで生きさせてください。その病んだ時代(現代)の恐ろしい悪から、わたしの修道院を守りたいのです。」

「聖なる御ちからによって、できないことは何もありません。ですから、人間の寿命を数年延ばすのではなく、数百年のばすこともおできになります。」

 修道女は、このような難しいお願いを、修道院の規則どおりに、熱意をこめて行いました。そのとき、修道女は幻視状態に陥りました。そして、聖なる配偶者(キリスト)が修道女に出現し、人々と修道院が経験するであろうその不幸な時代(現代)のことを正確かつはっきりと示されたのです。

 とりわけ、20世紀の中ごろ、人々と修道院が経験する不幸な時代のできごとのことでした。

 また、修道女には、この時代(現代)まで彼女がこの世にとどまる必要はない、とはっきり示されました。なぜなら、聖母は、天から、人類に知られているよりもっとすごい許可と特権をもっておられ、聖母がこの危機において助けをとりなしてくださるからです。教会はその時代には戦闘状態となり、苦しみをうけ、聖なる御ちからと聖母の愛だけが信者を励ますことでしょう。


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Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times" P.21

Chapter 1:Mother Mariana de Jesus Torres: Victim for the 20th century

 It was February 2, 1634, and a daughter of St. Francis of Assisi was praying at midnight in the chapel of her beloved Convent of the Immaculate Conception in Quito, Ecuador. This holy sister, who is linked mysteriously to present times by the visions the Holy Virgin showed her of our century, had offered herself as a victim for the 20th century. At the close of her life, Our Lady appeared to tell her that she would die in one year, and to promise her that the great marvels and prodigies with which she and her convent had been favored would remain hidden and unknown until the end of the twentieth century.

 Overwhelmed with lover for her convent and distressed at the many abuses and bad-spirited religious “who would infiltrate the convent in the sad times ahead,” she boldly begged her heavenly mother for the impossible: to allow her to live into this epoch in order “to impede in her convent the great evils reserved for those ill-fated days.”

 “By the divine power, nothing is impossible, and thou can fix the longevity of the life of a human creature in centuries rather than years,” she pleaded in this difficult petition, animated by a loving zeal to preserve the observance of the rule in the convent. At that moment, she fell into ecstasy, and the Diving Spouse showed her an exact and unequivocal account of the dire times that the community and convent would pass through, above all in the middle of the 20th century.

 It was manifested to her that he preservation of her material life would not be necessary for this epoch, because from heaven, the Queen of Heaven would intercede to assist in the crisis with a greater liberty and authority than any human could impart. For the Church would be so embattled and suffering during these times that only the divine power and love the Blessed Virgin would sustain the faithful.

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★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、2

2016-07-09 05:44:49 | 好結果の聖母

★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、2

Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times"


 多くの驚くべき幻視のうちのひとつでは、キリストが、自分の御心を愛する修道女に、未来の多くのことをお話されました。

※教会が激しく攻撃される前に、聖母の無原罪の御宿りが信仰の玄義として高らかに宣言されるでしょう

※恩知らずで裏切り者の聖職者が、聖なる御心にとても愛された者が、われわれの主を追い出すことになるでしょう。「わたしは正義の審判を、わたしの愛する修道院の上にくだすことになる、そして、町じゅうにさえ、正義の審判をくだすことになる」 それは、主の近くにいる者、主に仕えている者がわたしの心を拒否し、御聖櫃の中の主を見捨て、そこに私が彼等への愛のためにいることをほとんど思い出しもしないからである。他の信者たちよりも、彼等のことをより多く愛したにもかかわらず。

※恥知らずの承認や内部腐敗が組織の総長によって行われ、そのことによって、ある修道会が破滅するでしょう。そのような会が、もし存続するとしたら、それは、(良い信仰をもった聖職者が)多くの償いと謙遜を行い、堅い信仰の善徳を実行しているから、その限りにおいて存続しているのです。この惨禍の時代の腐ったメンバーに災いあれ!彼等のために泣きなさい、愛する配偶者よ。そして、この、多くの苦しみの時代が短くなるように嘆願しなさい。

※主は、修道女に対して警告されました。聖職者への懲罰はとても激しいでしょう、多くの恩寵を、高慢と、権力と地位への保身というむなしい栄光にひきかえて蹴散らした者。

 主は、特に、なまぬるい者を非難されました。

「ああ! もし、人が、とりわけ司祭や聖職者が冷淡で、無関心で、信頼せず、明らかに私に属している者が小さな不完全さの常習犯であることに、私がどれほど傷つき、いらだっているか理解することがあったならば・・・・でも、私は、これらに対して寛容になることはない。中途半端なことで私を喜ばせることは、ない。私は、すべてを望む。あるいは、全ていらない。私の例によると、こうである・・・私が十字架上で自分をささげたとき、私の傷ついた体には、一滴の血も一滴の水も残っていなかったのである。

 もっといえば、私は生き続けている、御聖櫃の中で、隠された魂と同じ屋根の下で。そして、憎むべき数々の冒とくの前で、自分をさらけ出し続けている。そして、これらすべてのことは、私の聖餐式(ミサ)の中で起こるということを、私はよく知っている!」

 このように、幼きイエズスが長時間にわたってけがれなき御宿り修道会の修道女に長い時間話し続けられた幻視はおわりました。このなかでは、多くの秘密を明らかにし、来るべき時代に起こるであろうことを明らかにされました。この、聖なる御宿り会修道女は、自分の名前が知られないよう、聖母に嘆願しました。

 聖母は、修道女の願いを聞き入れ、3世紀(300年間)の不思議な沈黙の後に彼女の名前が世に知られるようにすると約束してくださいました。300年のあいだ、善き出来事の聖母への信心も衰退し、ほとんど誰にも知られることがありませんでした。でも、善き出来事の聖母への信心は復興し、マザー・マリアナの話は、20世紀の終わりになって世に知られるようになるでしょう。20世紀は、ひどい時代です。マザー・マリアナはそれを予見し、自分自身を20世紀の贖罪のためにいけにえとしてささげました。

 それで、聖母は、次のことを約束なさいました。聖母は、善き出来事の聖母への祈願により、聖母に依り頼み、この信心を広める人に「成功をもたらす」でしょう。 

Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times"

In this one of so many extraordinary vision, Christ told the favored daughter of His Heart many things about the future:

 That “the dogma of Faith of the Immaculate Conception of My Mother will be proclaimed during a time when the Church would be strongly attacked.”

 That the ingratitude and betrayal of religious souls, so dear to His Heart, would compel Our Lord “to let My justice fall upon My beloved cloisters ? and even over cities ? when those so near to Me who belong to Me reject My Spirit, abandoning Me alone in Tabernacles, rarely remembering that I live there especially for love of them, even more than for the rest of the faithful.”

 That imprudent admissions and internal abuses permitted by superiors are the ruin of communities: “Such communities can only be preserved ? while they exist ? at the cost of much penance, humiliations and daily and solid practice of religious virtues by those religious who are good. Woe to these corrupt members during those times of calamity! Weep for them, beloved spouse, and implore that the time of so much suffering will be shortened.”

 He warned her that the chastisement would be sever for those religious who squandered so many graces with their pride and vainglory to secure positions of power and rank. He especially condemned the lukewarm: “Alas! If men, and above all, priests and religious souls, would only realize how greatly I am wounded and displeased with the coldness, indifference, lack of confidence and small inveterate imperfections on the part of those who so closely belong to Me…But I will not tolerate this. Halfway measures are not pleasing to Me. I desire all or nothing ? according to My example, for I gave of Myself to the last drop of Blood and Water from My shattered Body on the Cross. Moreover, I have continued to live in the Tabernacle under the same roof with these hidden souls, exposing Myself to so many hateful profanations and sacrileges! For I know well all that takes place in My sacramental life!...Woe to souls like this! Woe!"

 Thus ended this vision during which the Child Jesus spoke at great length to the holy Conceptionist abbess, revealing many secrets that would take place in the times to come. The Conceptionist religious had beseeched the Most Holy Virgin that her name be unknown. The Mother of God assured her that her request would be heeded and that only after three centuries of mysterious silence, her name would become known. Devotion to Our Lady of Good Success would also wane, until almost no mention would be made of it. But this devotion would resurge and Mother Mariana’s story would be known at the end of the 20th century, the terrible century she had previewed and for which she had offered herself as an expiatory victim. Then, Our Lady promised, she would give her “good success” to those who had recourse to her and fostered devotion to her under this invocation.


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★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、3

2016-07-09 05:43:52 | 好結果の聖母

★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、3

Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times"

 この、つつましい、御宿り会の修道女は、マザー・マリアナ・デ・ヘスス・トレスです。彼女は、1563年にスペインで生まれ、1635年に南米エクアドル・キト市の修道院で亡くなりました。修道女が生涯を終えた修道院は、彼女が設立を手伝った修道院でした。彼女の生涯で、彼女は、2回死にました。

 毎回、われらの主が、重要な使命のために修道女を復活させました。この驚くべき生涯で、修道女は、数え切れないほどの並はずれた賜物を天から受けました。
 また、未来に関する多くの預言を受けました。次に続く文章は、修道女の驚くべき生涯の短い要約にすぎません。そして、修道女に明かされた、我々の時代に関するいくつかの預言は、みなさん御存じのファチマの預言(1917年)とぴったり符合するのです。



Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times"

 This humble Conceptionist religious was Mother Mariana de Jesus Torres, who was born in 1563 in Spain and died in 1635 in the convent of Quito, Ecuador that she had helped to found. Twice she would die during her lifetime, and each time Our Lord would restore her to life to continue her important mission. During this extraordinary life, she was favored with innumerable and singular gifts from heaven and received many prophecies of the future. What follows is only a brief summary of her remarkable life and a few of the prophecies revealed to her that concern our own times and that harmonize perfectly with the better-known prophecies that Our Lady made at Fatima in 1917.


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★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、3.5

2016-07-09 05:42:38 | 好結果の聖母

★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、3.5

Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times" p.13

(アッチラ・シンケ・ギマラーエスによる)巻頭言

 成功をもたらす聖母の預言は、マリアン・テレーゼ・ホルバット氏によりこの本にまとめられました。その内容は、聖母のファチマにおける預言の延長線上にあるものであると、はっきりと確信することができます。

 ファチマでの聖母の御出現の、およそ300年前、神の御母は現代のカトリック教会の危機を警告なさいました。また、聖母の敵が崩壊すること、その後に新しい時代が到来し、聖母の時代がやってくることを預言なさいました。南米エクアドルの現在の首都であるキトにおいて、聖母は多岐にわたる詳細な預言をくださいました。おそらく、この中には1917年の聖母のファチマ第三の預言が含まれているでしょう。

 でも、今日に至るまで、ファチマの第三の預言は、明らかになされていません。聖職者が背教すること、信仰の光が至るところから消えること、教会に対する陰謀の存在、悪魔が支配権を握ること。私見では、ファチマの聖母とキトの聖母(=善き出来事の聖母)は、車の両輪です。現代の危機に直面するカトリック信者に対する、天地万物の元后のメッセージです。現代に関する警告なのです。


Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times" p.13

FOREWORD

 The prophecies of Our Lady of Good Success, which are so opportunely synthesized by Marian Therese Horvat in this work, are a clear confirmation and an extension of what Our Lady came to say in Fatima. About 300 years before the wello0known apparitions at Fatima, the Mother of God warned of her enemies and the installation of a new Marian era that will come. In Quito she gave various details that perhaps are contained in the third part of the message of 1917, but that until today still have not been revealed: the apostasy in the clergy, the general extinguishing of the light of Faith, a conspiracy against the Church and the dominion of Satan. In my view, Fatima and Quito form two sides of the same gothic arch: it is the message of the Queen of the Universe for Catholics in our present-day conjecture. It is a warning that relates to the present.

 The invocation of Good Success, from the perspective of the Connectionist Congregation of which the convent of Quito is a part, speaks of the happy development of the gestation of the Word from Conception to Birth. The contemplation of the mysteries of the august relationship between the Word and the Virgin during the nine months that He resided in her womb is implicitly contained in the Connectionist vocation. In this sense, one understands that Our Lady wanted to reveal to a Connectionist religious part of the secrets regarding the future of the Mystical Body of Christ. The invocation of “good success” was understood by the faithful in its first meaning as a simple and comprehensible plea for safe childbirth by ladies who would so invoke the Virgin. Thus, in a certain way, this invocation is analogous to Our Lady of the Parturition, Our Lady of the Light and Our Lady of Cadlemas. Later, the invocation broadened to be understood in the sense of “good success” in various undertakings of Catholics, be they women of men. However, given the revelation of Quito, the invocation could be said to have extended itself even further. There, at the beginning of the 17th century, Our Lady came to “conceive” a new era for her glory, an era that would be born much later. The “Good success, “ therefore, speaks of the broad Marian protection she would give to the Holy Church during this time and of the happy establishment of the new era that will come. It is an invocation that relates to the future.

 This work of Marian Therese Horvart- Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times- has the special merit of transmitting to the reader the same ambience of graces and the same religious spirit that are present in the reading of the complete work of Friar Manuel Souza Pereira, O.F.M. The reader feels himself transferred the mystical ambience of that Conceptionist convent of the 17th century, with the admirable seriousness and Spanish austerity of religious who lived in complete naturality with the spiritual world and with the certainties of the Catholic Faith taken as second nature. All this is transmitted to the reader in an interesting and agreeable way when he reads here the story of Mother Mariana de Jesus Torres. The precious perfume of the religious life of the past aromatizes this work.

 This small book, for which I predict a “good success” and widespread circulation, is a well-made summary of the contents of the whole message. Its exposition, although brief, touches on the most important parts that can interest the reader and invite him in the future to know the larger message of the Queen of Prophets. I hope that Marian Therese Horvat, with her characteristic historical sense, her delicate religious sensibility and her indisputable literary talent, can dedicate to Our Lady and to her readers, in the near future, a more detailed book about this important matter.

Atila Sinke Guimaraes
Los Angeles, September 3, 1999


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★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、4

2016-07-09 05:41:17 | 好結果の聖母

★ 善き出来事の聖母(好結果の聖母)、4

Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times" p.12から

 マリアナ修道院長の御生涯は、普通ではありえないことでしたので、数点、混乱を防ぐために必要なことを明らかにしておきます。

※マリアナ修道院長は、実に三度 死にました。歴史的にも、文書的にも記録が残っています。この聖なる修道女は、本当に1582年に死に、生還しました。それから、彼女は、2度目の死である1588年の聖金曜日まで生き続けました。それから2日後、御復活の主日の朝に復活しました。最終的に、彼女は1635年1月16日に亡くなりました。

※マリアナ修道院長は、修道院の修道院長として生涯中に何度も、選ばれました。それゆえ、あるときは、マリアナ修道院長と記述され、またあるときにはマリアナ修道女と記述されていますが、これは、同一人物です。しかしながら、この著作においては、原文に忠実に「修道院長」を常時適用することとします。また、同時期の創設期の修道院長たちも同様です。

※天からマリアナ修道院長に与えられた幻視や不思議なことは、とても数多く、小さな本では書ききれません。ですから、今回は、彼女の生涯において特筆すべき点の要点をまとめたものとします。ですから、ここに記述するのは、聖母による最も重要な幻視や預言だけとします。

※もし、成功をもたらす聖母に関するこの小さな本が、聖母に捧げられたら、とてもうれしく思います。聖母が天と地の女王として知られたたえられていらっしゃるように、エクアドル・キトの聖母やファチマの聖母として知られ、たたえられる日がどうか、早まりますように。


Dr.Marian Therese Horvat"Our Lady of Good Success: Prophecies for Our Times" p.12

The life of Mother Mariana is so extraordinary that it seems necessary to clarify some points here to avoid confusion for the reader.

*Mother Mariana did, indeed, die three times. Historic and documented evidence record that this holy religious truly died in 1582 and returned to life. She then continued to live until a second death on Good Friday of 1588; two days later, on Ester Sunday morning, she was resurrected again. She finally died on January 16, 1635.

*Mother Mariana was chosen as abbess of the convent numerous times during her lifetime. Therefore, to conform to English usage, she would at times be called Mother, and other times, Sister. However, in this work the title “Mother” is always applied to her and the other founding mothers as a sign of respect following the style in the original manuscripts.

*The number of visions and mystical favors granted to Mother Mariana by heaven as well as the miracles that graced her life are too numerous to recount in a small book. Therefore, this summary will make a brief sketch of her remarkable life and describe only the most important visions and prophecies of Our Lady.

*I would be very pleased if this small book on Our Lady of Good Success would raise a greater devotion to her. May this hasten the day when she will be known and honored everywhere as Queen of Heaven and Earth as she has prophesied in Quito and in Fatima.


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