G6P

...................

久しぶりの1000文字超えだねえ!

2008-02-22 | Weblog

I heard you on the wireless back in '52
僕が君をラジオで聞いていた1952年

Lying awake intent at tuning in on you
横になって君にチューニングを合わせていた

If I was young it didn't stop you coming through
僕が幼かったら君がやってくるのも止めなかったさ

They took the credit for your second symphony
彼らは君の2番目のシンフォニーを

Rewritten by machine and new technology
機械とテクノロジーで焼きなおした

and now I understand the problems you can see
今なら君の悩みも分かる

I met your children
君の子供達に会ったよ

What did you tell them?
あの子達になんて伝えたの?

Video killed the radio star
ビデオがラジオスターを殺した

Video killed the radio star
ビデオがラジオスターを殺した

Pictures came and broke your heart
画面が心を砕いた

And now we meet in an abandoned studio
今僕達は古びたスタジオで

We hear the playback and it seems so long ago
懐かしすぎる昔の曲を聴いている

And you remember the jingles used to go
流行ったジングルを覚えているね

You were the first one
君が最初だった

You were the last one
君が最後だった

Video killed the radio star
ビデオがラジオスターを殺した

Video killed the radio star
ビデオがラジオスターを殺した

In my mind and in my car
僕の心と車の中で

We can't rewind we've gone too far
もう巻き戻せない 遠くまで行き過ぎた

Pictures came and broke your heart
画面が出てきた心を砕いた

Put the blame on VCR*
VCRに罪をかぶせるよ

You are a radio star
君はラジオスター

*藍が勝手に「ラジオスターの悲劇」を訳してみました、といっても分からない行が幾つかあったので他を参考にしたけどね。直訳に近づけたバージョン。

次回は深い意味訳バージョンで。

終わり
                藍でした

最新の画像もっと見る

2 Comments

コメント日が  古い順  |   新しい順
やぁ。 (原住民。)
2008-02-23 18:59:50
左足の、親指、内出血。
想像以上に、グロいよ。はははh(ry

ウチは、ラジオ好きだよ。
Unknown (藍)
2008-02-27 19:00:57
慣れるよ、自分の体だもん。(え)

前に適当にラジオ聞いてたら、理科の時間にやったみたいな天気予報が入ってた。

post a comment

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。